چالش های "گاس" در چلسی؛ از اخراج کاستا تا جلب نظر هواداران

"گاس هیدینگ" در چلسی اولویت خود را دیگو کاستا قرار داده است و دوست دارد او را متحول کند یا در غیر این‌صورت این مهاجم بداخلاق را اخراج کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی میل، حضور گاس هیدینگ در چلسی قطعی شده است و این مربی هلندی که بین هواداران تیم لندنی از محبوبیت بالایی برخوردار است، برای دومین بار هدایت آبی‌های لندن را در اختیار خواهد گرفت.

گاس هیدینگ به انجام فوتبال هجومی در چلسی محبوب شد. حضور بازیکنانی چون بالاک، دروگبا، لمپارد و اسین در تیم آن زمان چلسی، باعث شد تا هیدینگ با این تیم به قهرمانی در جام حذفی برسد و در لیگ قهرمانان نیز به جمع 4 تیم برسد و قضاوت مشکوک هولگر اوبروی نروژی در بازی برابر بارسلونا مانع از رسیدن آبی‌های لندن به دیدار نهایی شد.

کارنامه دوره اول هیدینگ در چلسی (فوریه تا می 2009)

بازی: 22 بازی

برد: 16 بازی

تساوی: 5 تساوی

باخت: یک باخت

گل زده: 41 گل

گل خورده: 19 گل

درصد برد: 73.7

افتخارات: قهرمانی در جام حذفی

هیدینگ در حالی دوره دوم حضور خود در چلسی را آغاز خواهد کرد که در دیدار برابر ساندرلند روی نیمکت این تیم نخواهد نشست و در این دیدار قرار است استیو هالند دستیار مورینیو روی نیمکت آبی‌ها باشد. در صورتی که هیدینگ نتایج خوبی با چلسی کسب کند احتمالا این مربی حضورش در چلسی دائمی شود ولی اولویت اصلی او در حال حاضر بارگزداندن چلسی به روند برد و دوری این تیم از حاشیه‌هاست.

هر چند هیدینگ به میدان دادن به بازیکنان جوان مشهور است ولی اولویت اول او در این تیم لندنی احیاء و یا در صورت لزوم اخراج دیگو کاستا خواهد بود. کاستا در این فصل تنها 4 گل برای آبی‌پوشان به ثمر رسانده است در حالی که گل‌های او در فصل قبل باعث شد تا چلسی از همان هفته نخست تا هفته پایانی صدرنشین لیگ برتر باشد. باید ببینیم هیدینگ هلندی قادر خواهد بود تا کاستای عصبانی را به روند گلزنی بازگرداند یا خیر. به نظر می‌رسد در صورت ادامه این روند مهاجم جدیدی به چلسی در ژانویه اضافه خواهد شد که الکس تکسیرا یکی از گزینه‌هاست.

یکی دیگر از چالش‌های هیدینگ در چلسی جلب نظر هواداران این تیم خواهد بود. هواداران چلسی علاقه زیادی به مورینیو داشتند و حتی در روزهای بحرانی نیز نام این مربی را در ورزشگاه به زبان می آوردند و هی‌چوقت اعتراضی به او نداشتد. این اولین باری است که نام بزرگی از جمع چلسی جدا شده است و باید دید هیدینگ خواهد توانست نظر هواداران چلسی را به خود جلب کند یا خیر. قطعا او نخواهد توانست جایگاهی نظیر جایگاه مورینیو در چلسی داشته باشد ولی قطعا می‌تواند به محبوبیت خود در این تیم لندنی ادامه دهد.

چلسی بعد از قهرمانی در لیگ برتر با همان ترکیب به کار خود ادامه داد. مورینیو از آبراموویچ خواست تا بازیکنان جدیدی به ترکیب چلسی اضافه کند که آبراموویچ این کار را انجام نداد و حالا باشگاه چلسی تاوان این کار اشتباه را داد. در حال حاضر گاس هیدینگ بیش از هر کس دیگری می تواند این خلأ را در تیم چلسی جبران کند و خون تازه ای در رگ‌های چلسی وارد کند. به نظر می رسد خرید یک دو بازیکن جدید در ژانویه و تقویت این تیم برای بازی‌های اروپایی می‌تواند از اقدامات قریب الوقوع در چلسی باشد. علاوه بر آن رابطه نزدیک هیدینگ با آبراموویچ می تواند این غول نفتی را قانع کند تا کمی دست به جیب شود و در بازار نقل و انتقالات حضور فعالی داشته باشد و بتواند یکی دو بازیکن جدید را به ترکیب خود اضافه کند.

چلسی هنوز نباید از این فصل ناامید شود. یک جام حذفی دست نخورده برای این تیم باقی مانده است یعنی همان افتخاری که هیدینگ یک‌بار در سال 2009 آن را کسب کرد. علاوه بر آن، چلسی در جمع 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است و باید در این مرحله با پاری سن ژرمن، همان رقیب همیشگی دیدار کند. همچنین در لیگ برتر حضور در جمع 4 تیم پایانی هنوز از نظر ریاضی امکان‌پذیر است و بازیکنان چلسی نمی‌توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند. شاید یک قهرمانی در جام حذفی و لیگ قهرمانان و حضور در بین تیم‌های بالانشین در لیگ برتر باعث شود تا در پایان فصل هواداران چلسی خوشحال‌ترین هواداران جهان باشند.

601/601

کد خبر: 565217

وب گردی

وب گردی