عامل جنایت مسلحانه بعد از 3 سال فرار دستگیر شد

مردی که در جریان اختلاف حساب بر سر معامله مواد مخدر، دست به جنایت زده بود، بعد از سه سال زندگی پنهانی به دام افتاد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی ساعت دو بامداد روز دهم اردیبهشت سال ٩١ در جریان وقوع یک جنایت قرار گرفتند و به محل حادثه رفتند. آنها فهمیدند دو جوان که سوار بر خودروی پژو ٢٠٦ بودند، گلوله خورده و به بیمارستان منتقل شده‌اند اما یکی از آنها به دلیل اصابت تیر به سرش جان باخته است.

شواهد نشان می‌داد راننده پژو در حال حرکت بود که هدف گلوله قرار گرفت؛ به همین دلیل کنترل خودرو از دستش خارج شد و با یک اتومبیل پارک‌شده به‌شدت برخورد کرد، به‌گونه‌ای که آتش به پا شد و آتش‌نشانان وارد عمل شدند. کارآگاهان بعد از جمع‌آوری اطلاعات و سرنخ‌های موجود در صحنه جرم، به بیمارستان رفتند و به بازرسی لباس‌های مقتول پرداختند.

آنها از جیب‌های این جوان که کاوه نام داشت، مقداری ماده مخدر شیشه و همچنین فهرستی از اسامی پیدا کردند و احتمال دادند کاوه در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشت؛ بنابراین دور از ذهن نبود که جنایت نیز به همین موضوع مرتبط باشد. در این میان، دومین زخمی می‌توانست اطلاعات مفیدی به پلیس ارائه دهد اما او نیز به‌دلیل شدت جراحات قادر به صحبت نبود، به همین دلیل تحقیقات با کندی پیش می‌رفت تا اینکه با بهبودی جوان زخمی، هویت قاتل به نام سپند مشخص شد.

افسران جنایی که فهمیده بودند سپند نیز مانند کاوه در زمینه قاچاق مواد مخدر فعالیت دارد، سعی کردند ردی از او به دست آورند اما همه نشانه‌ها حکایت از آن داشت که این فرد بعد از ارتکاب جنایت مسلحانه، خراسان را به مقصدی نامعلوم ترک کرده و پنهانی زندگی می‌کند. تلاش‌ها برای ردیابی متهم به قتل نتیجه‌ای نداشت تا اینکه بالاخره چندی‌پیش اخباری به دست کارآگاهان رسید که نشان می‌داد این فرد در کرمان سکونت دارد.

مأموران سرنخ‌های موجود را پیگیری کردند و فهمیدند سپند در یک نانوایی مشغول به کار است. به‌این‌ترتیب عملیاتی ویژه طرح‌ریزی و متهم دستگیر شد. سپند بعد از انتقال به پلیس آگاهی خراسان‌رضوی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و درحالی‌که راهی برای انکار جرمش نداشت، به کشتن کاوه اقرار کرد. او گفت: «من و کاوه در زمینه خرید و فروش مواد کار می‌کردیم اما مدتی بود که دچار اختلاف حساب شده بودیم و او پولم را نمی‌داد، به همین دلیل کار به درگیری کشید. روز حادثه در خیابان با هم درگیر شدیم اما دعوا در مرحله اول تمام شد سپس در خیابانی دیگر دوباره با هم دعوا کردیم و من به او و دوستش شلیک و فرار کردم».بنا به این گزارش متهم بعد از اعتراف به جرمش، روانه زندان شد و رسیدگی به پرونده او ادامه دارد.

20106

کد خبر: 565230

وب گردی

وب گردی