دکل‌ها مخابراتی شناسنامه ندارند/ بر تشعشعات دکل‌ها نظارت نمی‌شود

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی فاقد شناسنامه است و نظارتی بر میزان خروجی تشعشعات دکل ها وجود ندارد، گفت: دستور العمل نصب دکل‌ها اردیبهشت آماده شده و باید در صحن شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آنا رحمت‌الله حافظیدر واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر وضعیت سالم تهران در برابر تشعشعات گفت: بر میزان خروجی تشعشعات دکل‌های مخابراتی نصب شده در سطح شهر تهران هیچ نظارتی وجود ندارد.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: تمامی این دکل‌ها باید شناسنامه داشته باشند مثل یک کارگری که در یک رستوران مشغول به کار است و شناسنامه سلامت با مدت زمان مشخص دارد. برای تمام دکل‌ها هم باید چنین اقدامی صورت گیرد و گواهی صحت دکل ایجاد شود که متاسفانه چنین گواهی‌ای وجود ندارد.

او در واکنش به اینکه این دکل‌ها عموما بر روی ساختمان‌هایی نصب می‌شود که میزان مقاومت آنها نامشخص است، گفت: زمانی که دکل‌ها شناسنامه دار شوند، تمامی محاسبات از جمله مکان نصب و میزان تشعشعات مورد بررسی قرار می گیرد که متاسفانه تا این تاریخ از سوی دستگاه های متولی اقدامی برای شناسنامه دار شدن دکل ها انجام نگرفته است.
حافظی ادامه داد: خروجی دکل‌ها و امواجی که از آن ساطع می‌شود باید هر 6 ماه یک‌بار مورد بررسی قرار گیرد. دستگاه‌‌هایی که متولی این امر هستند باید این اقدام را انجام دهند که متاسفانه این اقدام تا این تاریخ در سطح کشور و تهران صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دستور العمل نصب دکل‌ها اردیبهشت آماده شده و باید در صحن شورا مورد بررسی قرار بگیرد تا تصویب و ابلاغ شود، تصریح کرد: متاسفانه این اقدام صورت نگرفته است. البته مکاتبات و تذکری به رئیس شورا داده شده بود تا پیگیری این موضوع را تسریع کنند.

105105

کد خبر: 565281

وب گردی

وب گردی