به ازای هر دو عضو هیات علمی واحد مشهد یک مقاله علمی پژوهشی یا ISI/اضافه شدن مرکز تحقیقاتی به مراکز تحقیقاتی خراسان رضوی

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از ایجاد یک مرکز تحقیقاتی به مراکز تحقیقاتی خراسان رضوی  در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرآذین در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد که در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از ستاد گرامیداشت هفته پژوهش، در رابطه با فعالیتهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در سال گذشته به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: طی سال‌های گذشته حرکت‌های مثبت و خوبی در جهت فعالیت‌های دانش بنیان و تولید ثروت صورت گرفته است ولی هم اکنون نیز باید با استفاده از توانمندی ها و پتانسیل فراوان به‌ویژه سامانه ساها (آزمایشگاههای همکار آزاد ) دانشگاه فعالیت‌های پژوهشی را افزایش دهیم.
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته سه مرکز تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات بیولوژی کاربردی و تکوین جانوری، پزشکی زکریا و مهندسی پزشکی واحد مشهد در خراسان رضوی تاسیس شده است، گفت: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی نیز در سال جاری در واحد نیشابور راه اندازی می شود.
وی ادامه داد : درحال حاضر سه مرکز رشد با 12 هسته فناور در واحد مشهد ، 8 هسته فناور در واحد قوچان و 7 هسته فناور در واحد نیشابور در حال فعالیت هستند که بزودی دو مرکز رشد در واحد سبزوار و واحد تربت حیدریه احداث می شود.
وی گفت : هم اکنون 3 شرکت دانش بنیان و 4 مجله علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی فعالیت می کنند .
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد خراسان رضوی با اشاره به تالیفات واحدهای دانشگاهی این استان، اضافه کرد: واحدهای نیشابور،سبزوار ، گناباد و مشهد با توجه به نسبت عضو هیات علمی به ترتیب بیشترین تالیفات را در سال گذشته داشته اند.
مهر آذین گفت : در رابطه با ارائه مقالات علمی پژوهشی و ISI واحد مشهد بالاترین آمار را دارد بطوریکه به ازای هر دو عضو هیات علمی یک مقاله علمی پژوهشی یا ISI به چاپ رسانده است.
وی درخصوص طرح های پژوهشی درون دانشگاهی بیان کرد: طرح های پژوهشی درون دانشگاهی مصوب بر حسب اعضای هیات علمی، قوچان به ازای هر 5.8 نفر یک طرح، نیشابور به ازای 5.6 نفر یک طرح و سبزوار و مشهد به ازای هر 28 نفر یک طرح داشته‌ است.
رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی یاد آورشد: واحد های مشهد ، تربت حیدریه و گناباد به ترتیب بیشترین تعداد جذب را در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان داشته اند.
در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تجلیل بعمل آمد.

20101

کد خبر: 565328

وب گردی

وب گردی