قیمت شیرخام پس از ۲ سال ۱۳۰۰ تومان شد

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت، گفت: از اول دی ماه قیمت شیر خام ۱۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصیب محمدیان شمالی، با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پس از دو سال درخواست دامداری‌ها برای افزایش قیمت شیر خام، اقدام به افزایش 100 تومانی قیمت شیر خام کرده است، اظهار داشت: از اول دی ماه افزایش قیمت شیر خام اجرایی خواهد شد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: همزمان با افزایش قیمت شیر خام، کارخانجات لبنی مجاز به افزایش قیمت سه محصول شیر، ماست و پنیر تا سقف 6 درصد هستند.

وی با اعلام اینکه مجوز افزایش 6 درصدی قیمت سه محصول لبنی برای جبران هزینه کارخانجات لبنی صورت گرفته است، گفت: البته این افزایش 6 درصدی بر قیمت پایه سال 93 کارخانجات لبنی اعمال خواهد شد.

محمدیان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانجات لبنی 4 نوع شیر از دامداران خریداری می‌کنند، افزود: پیش از این قیمت شیر خام در 4 نوع شیر از 1100 تومان تا 1250 تومان در نوسان بود که با اعمال افزایش 100 تومانی قیمت‌ها، متوسط قیمت شیر خام 1300 تومان خواهد شد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت تصریح کرد: این تصمیم در طول جلسات مختلف کارشناسی با نمایندگان صنایع و دامداران اتخاذ شده است به نحوی که بازار کشش افزایش 6 درصدی قیمت پایه سال 93 کارخانجات لبنی را دارد.

401401

کد خبر: 565430

وب گردی

وب گردی