جلال پور: بودجه ۹۵ در سایه هیجانات انتخاباتی/  رشد اقتصادی در برنامه ششم، واقع بینانه نیست

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه هیچ ساز و کاری برای پایش برنامه ششم پیش‌بینی نشده است، گفت: رشد اقتصادی هشت درصدی در پیش نویش برنامه ششم توسعه خوشبینانه نیست.

به گزارش ایسکانیوز، محسن جلال‌پور امروز در هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران به بیان برخی ضرورت ها در تدوین برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1395 پرداخت و افزود: با توجه به امکانات و منابع محدود، پیش‌بینی رشد اقتصادی هشت درصد خوشبینانه نیست زیرا به علت همین خوش‌بینی، برنامه های قبلی توسعه، حدود 30 درصد اجرا شد، اما امروز این توقع وجود دارد که با نگاه به شرایط فعلی برنامه ششم تدوین شود.

وی، اضافه کرد: باید در این برنامه به سبک سازی قوانین و چگونگی کوچک شدن دولت شفاف تر نگاه شود. همچنین در پیش‌نویس برنامه ششم به بخش گردشگری و صادرات به اندازه کافی پرداخته و در بخش پژوهش نیز سهم بخش خصوصی دیده نشده است.

جلال پور،گفت: هیچ ساز و کاری برای پایش برنامه ششم پیش‌بینی نشده است، از این رو نگرانی وجود دارد که در رصد پایان پنج سال، گفته شود که بخش کمی از آن اجرا شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران، به برخی مطالبات بخش خصوصی در بودجه سال آینده پرداخت و گفت: بودجه سال 1395 به دلیل تدوین برنامه ششم و هیجانات ناشی از انتخابات در سایه قرار گرفته است در حالی که در بودجه سال آینده که نخستین بودجه در دوران پساتحریم و قرار است بخش خصوصی توسعه بیابد از این رو باید اولویت‌های بیشتری در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی افزود: در بودجه سال آینده باید واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی، توسعه صادرات غیر نفتی، نگاه جدی به بخش مسکن، اهمیت جدی به فضای کسب و کار و پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی در اولویت باشد.

401401

کد خبر: 565822

وب گردی

وب گردی