میرزاده خبر داد: برگزاری مراسم های آیینی همزمان با هفته وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی/ ورود دانشگاه ها برای حل مشکلات اجتماعی

یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با حضور دکتر میرزاده، حجت الاسلام والمسلمین مدیح امام جمعه رودهن، ناصر محمودی فر فرماندار دماوند، مهندس طاهرخانی بخشدار رودهن، مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند، دکتر شجاع رئیس واحد رودهن و جمعی از مسئولان دانشگاهی، در این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، میرزاده با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و شهدای دفاع از حرمین در سوریه و عراق، به روح پرفتوح شهدای انقلاب و امام راحل درود فرستاد و برای مقام معظم رهبری آرزوی سلامت کرد.

وی با تأکید بر اینکه بهترین رزق شهدای ما دوام، قوام، عزت و استقلال این نظام است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس مکتب اسلام، ارزش گذاری شده و آیین ها و منش های این نظام بر آن اساس طراحی شده و روز به روز رو به توسعه است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه نشانه روزی این شهدا عزتی است که جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی پیدا کرده، گفت: بعد از توطئه ها و بدخواهی های شرق و غرب، پرچم پرافتخار این نظام 37 سال در محافل بین المللی سرافراز و برافراشته است.

وی در ادامه یاد شهدای هسته ای که چراغ دانش هسته ای ایران را برافروخته نگاه داشته اند، گرامی داشت و افزود: تعداد زیادی از بسیجیان و ایثارگران از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، از تخفیف شهریه بهره مند می شوند، گفت: این امر نشان دهنده مردمی بودن دانشگاهی است که با ابتکار آیت الله هاشمی رفسنجانی، تأیید امام راحل و حمایت مقام معظم رهبری تأسیس شد.

وی تأکید کرد: مشاهده می کنیم که چگونه دانشگاه آزاد اسلامی که مانند شجره طیبه ای در آن سالها بنیانگذاری شد، امروز به عنوان یک الگوی موفق جهانی فعالیت می کند.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، گفت: این دانشگاه با سرمایه خانواده های فرهیخته که عمدتاً از اقشار متوسط جامعه هستند، توانسته زیربناهای عظیمی تأسیس کند و بار بزرگی را از دوش دولت بردارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی است، اظهار داشت: سرمایه های اصلی این دانشگاه، دانشجویان و اساتید هستند چرا که دانشگاه آزاد اسلامی، بدون این دو نمی توانست سرپا باشد.

میرزاده با تأکید بر اینکه 56درصد بار تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: دانشجویان این دانشگاه سرمایه هایی هستند که در آینده پرچمدار و طلایه دار توسعه علمی و پژوهشی ایران خواهند بود.

دکتر میرزاده با اشاره به 70هزار عضو هیأت علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مزیت های این دانشگاه، استفاده از اساتید دانشگاههای دولتی است که این مجموعه در کنار طرح ساها که 11هزار کارگاه و آزمایشگاه را به هم مرتبط کرده، یک گنجینه بزرگ علمی و پژوهشی محسوب می شود.

20101

کد خبر: 565832

وب گردی

وب گردی