پلیس ترکیه مانع حرکت دانشجویان به سمت کاخ اردوغان شد

پلیس ترکیه، دانشجویان معترضی که به سمت کاخ ریاست جمهوری اردوغان در حرکت بودند را سرکوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهر کنندگان معترض، از دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا به سمت کاخ ریاست جمهوری ترکیه در حال راهپیمایی بودند که پلیس این کشور، آن ها را سرکوب کرد.

بر پایه این گزارش، در ادامه درگیری ها میان نیروهای پلیس ترکیه با اعضا و هواداران حزب کارگران کردستان و در شهرهای مختلف، نیروهای پلیس دیروز(پنجشنبه) در آنکارا پایتخت این کشور، با هواداران کردها درگیر شده و آنان را سرکوب کردند.

نیروهای پلیس، تظاهر کنندگان را محاصره و با استفاده از گاز اشک و آب فشار قوی سرکوب کرده و شماری از دانشجویان را بازداشت کردند.

در این میان، صلاح الدین دمیرتاش، از رهبران مخالف دولت ترکیه تاکید کرد که اردوغان، از دین برای فریفتن افکار عمومی و پیشبرد اهداف سیاسی خود، از دین سوء استفاده می کند.

دانشجویان هنگام خروج از دانشگاه با تعداد زیادی از نیروهای پلیس که دانشگاه را محاصره کرده بودند، مواجه شدند و برخی دانشجویان با شیشه ، سنگ و فشفشه به پلیس حمله کردند.

خبرگزاری دوگان ترکیه نیز اعلام کرد که نیروهای پلیس حداقل 6 دانشجو را بازداشت کردند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی 25 فرد مسلح را که گفته می شود عضو حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) بودند، طی دو روز در جنوب شرق ترکیه به قتل رساندند.

بعد از 2 سال آتش بس بین دولت و حزب کارگران کرد موسوم به پ.ک.ک ، درگیری های مسلحانه تابستان گذشته ازسرگرفته شد و تلفات زیادی برجای گذاشت.

روز سه شنبه همین هفته 3 نیروی پلیس در شهر سیلوان استان دیار بکر در جنوب شرق ترکیه با انفجار یک بمب در مسیر خودروی زرهی آنها کشته و 3 پلیس نیز زخمی شدند.

دو جوان نیز روز چهارشنبه این هفته به علت اعتراض به مممنوعیت تردد در منطقه سور شهر دیاربکر – مرکز استان دیار بکر- به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

تردد در منطقه سور شهر دیار بکر – بزرگترین شهر بخش جنوب شرقی ترکیه - از روز 2 دسامبر 2015 ممنوع است.

301301

کد خبر: 565997

وب گردی

وب گردی