استعفای وزیراسرائیلی پس از رسوایی اخلاقی

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی پس از رسوایی اخلاقی اخیر رسما از دنیای سیاست کناره گیری کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، یهودا اینشتاین دادستان کل رژیم صهیونیستی به پلیس این رژیم دستور داده است هرچه سریعتر تحقیقات در مورد پرونده فساد اخلاقی سیلوان شالوم را آغاز کند.

شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که پس از استعفای شالوم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تا زمان انتخاب وزیر امور داخلی جدید مسئولیت انجام کارهای او را نیز عهده دار خواهد بود.

مقامات پلیس "اسرائیل" روز یکشنبه در نشستی که یهودا واینشتاین برگزار کرده بود خواستار بازجویی از سیلوان شالوم وزیر امور داخلی و مذاکره کننده ارشد اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین و انجام تحقیقات گسترده در مورد تجاوزات جنسی‌اش به شش زن صهیونیستی شدند.

به نقل از روزنامه عبری زبان "هاآرتص"، یهودا واینشتاین خواستار عدم درز اطلاعات به دست آمده در جریان بازجویی و تحقیقات به رسانه‌ها شد.

شش زن اسرائیلی هفته گذشته اعلام کردند که سیلوان شالوم به آنان تجاوز کرده است.

این منبع افزود: زمانی که شالوم وزیر توسعه و عمران الجلیل و نقب بود به این شش زن تجاوز کرده است.

یکی از این زن‌ها گفته است: مدارک و اسنادی در دست دارد که می‌تواند با استناد به آنها علیه شالوم شکایت کند.

این روزنامه خاطرنشان ساخت که یکی از زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، پیشخدمت منزل شالوم بوده است که پس از این حادثه منزل او را ترک کرده است.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز جمعه گذشته تصریح کرد که پیشخدمت زنی که حدود 3 سال پیش در دفتر شالوم کار می‌کرده و توسط وی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، درصدد تنظیم شکواییه‌ای علیه وی است.

یکی دیگر از این زن‌ها گفته که شالوم صراحتا خواستار رابطه جنسی با او شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی یک سال و نیم پیش از شالوم به دلیل تجاوزش به یک زن اسرائیلی بازجویی کرد، ولی طولی نکشید که پرونده او را مختومه اعلام کرد و اکنون با توجه به تکرار این تجاوزات پلیس اسرائیل چاره‌ای جزء انجام تحقیقات دامنه دار در مورد این پرونده ندارد.

رهبر حزب مرتز روز شنبه از واینشتاین خواست تا شالوم را از منصبش برکنار کند.

شیلی یحیموویچ عضو کنست اسرائیل از حزب اردوگاه صهیونیستی نیز خواهان اخراج سیلوان شالوم از منصبش شد.

شالوم متولد مراکش است و پست‌های مهمی را در دولت‌های اسرائیلی برعهده گرفته است، وی در دوران نخست وزیری آریل شارون مدتی وزیر دارایی و مدتی نیز وزیر امور خارجه بود.

301301

کد خبر: 566024

وب گردی

وب گردی