اجرای آیین سنتی شب یلدا برای بی خانمان ها در منطقه 15

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 از برگزاری مراسم شب یلدا ویژه کودکان کار و افراد بی خانمان در منطقه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل حیدری از تدارک برنامه جشن برای افراد بی خانمان منطقه خبر داد و گفت: با هماهنگی مرکز خدمات اجتماعی منطقه و همشهری محله منطقه و همت دبیر شورایاری محله ابوذر مراسم جشنی در مرکز کاهش آسیب بانوان محله اتابک برای بانوان این مرکز برپا و با گسترده شدن سفره یلدا و اجرای برنامه های سنتی و آئینی ساعات خوشی را برای آنها فراهم کردند.

به گفته او دبیر دبیران منطقه و هنرمند خطاط عظیم فلاح نیز در این مراسم شرکت کردند و فلاح شعرها و مطالب درخواستی بانوان را خطاطی و به آنان اهدا کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: ویژه برنامه هایی نیز همزمان برای کودکان کار مراکز پرتو منطقه شامل انجمن حمایت از کودکان کار منطقه و کانون استعدادهای شکوفایی کودکان اتابک برگزار شد تا آنها در برنامه های آئینی که از سوی خیرین پیش بینی شده بود، شرکت کنند.

بر اساس گزارش روابط ‌عمومی شهرداری منطقه 15، به گفته او در این مراسم ضمن برپایی آیینهای سنتی شب یلدا و ویژه برنامه های شاد، هدایای ویژه ای نیز به کودکان اهدا شد.

حیدری به برپایی این جشن در محلات اشاره کرد و گفت: به مناسبت شب یلدا، جشن های ویژه ای در قالب برنامه های فرهنگی و فراغتی به منظور آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها و کودکان با این آیین کهن در نظر گرفته شده است که در سراهای محلات منطقه برگزار می شود.

20102

کد خبر: 566221

وب گردی

وب گردی