معاون امور دام : افزایش 100 تومانی قیمت خرید شیر از فردا

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، گفت: قیمت خرید شیر خام دامداران از فردا 100 تومان افزایش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن رکنی، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت خرید هر کیلوگرم شیر از دامداران را 1440 تومان اعلام کرد اما این قیمت تاکنون اجرایی نشده است و دامداران زیان سنگینی از این بابت متحمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ابلاغ افزایش 100 تومانی در قیمت خرید شیر از دامداران، بخشی از زیان دامداران را جبران می کند و شرایط را برای استمرار تولید بهبود می بخشد.

رکنی گفت: براساس تصمیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان باتوجه به کیفیت متفاوت شیر در مناطق مختلف کشور مقرر شد تمامی کارخانه های صنایع لبنی از اول دی ماه به قیمت خرید شیر از دامداران مبلغ 100 تومان به ازای هر کیلوگرم اضافه کنند.

وی افزود : به این ترتیب با توجه به میانگین قیمت کنونی خرید شیر که 1200 تا 1250 تومان به ازای هرکیلوگرم است از فردا قیمت خرید به 1300 تا 1350 تومان افزایش می یابد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت از صنعت دامپروری کشور در سال گذشته و امسال، گفت: دولت سال گذشته با وجود تمامی محدودیت های اعتباری 220 میلیارد تومان یارانه تولید به دامداران پرداخت کرد ضمن اینکه امسال بیش از 450 میلیارد تومان برای توزیع شیررایگان مدارس اختصاص یافته است.

وی افزود : با تدابیر پیش بینی شده برای تسریع در پرداخت یارانه تمامی منابع به طور مستقیم به حساب دامداران واریز شد.

رکنی، افزایش سرانه تولید شیر از 110 کیلوگرم به 160 را هدف راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت : حمایت از صنعت دامپروری کشور از اولویتهای دولت در
جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و معاون اول رئیس جمهور در دیدار اخیر با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بر ان تاکید کرد و این افزایش قیمت نخستین گام برای رسیدن به قیمت واقعی شیر است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکلات دامداران مقرر شده است نمایندگان تشکلهای صنعت دامپروری جلسه مشترکی را با معاون اول رئیس جمهوری برگزار کنند.

401401

کد خبر: 566244

وب گردی

وب گردی