وزیر دفاع: ایران برجام را پس از حصول پایبندی طرف مقابل به تعهداتش اجرا می کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران، برجام را پس از حصول پایبندی 1+5 به توافقات و تعهداتش اجرا می کند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین دهقان عصر روز دوشنبه در سومین کنگره شهدای دانشجوی مازندران در دانشگاه پیامبراعظم (ص) ساری اظهارکرد: اگر طرف مقابل ما به تعهداتش برابر با توافق برجام پایبند نباشد، جمهوری اسلامی نیز آن را اجرا نخواهد کرد و ما هرگز زیر بار زور قرار نمی گیریم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم و رهبری هیچگاه از مطالبات برحقش عقب نشینی نخواهد کرد و همواره آمادگی دفاعی و تجهیزات لازم را برای مقابله با دشمنان در اختیار دارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: مذاکرات هسته ای ما با کشورهای 1+5 و خروج پرونده ایران از پی ام دی حقانیت ما و پوچی ادعاهای طرف مقابل را نشان داده است و این موفقیت بزرگی برای ما محسوب می شود.
سردار دهقان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ گاه به دنبال کلاهک هسته ای و ساخت بمب اتمی نبوده و نخواهد بود و پرونده سازی برای کشورمان به این بهانه و تحریم ها نیز نتوانست ذره ای ما را از پایبندی به اصول خارج کند.
وی افزود: ما تجهیزات نظامی مورد نیاز برای دفاع از کشورمان را در برابر تجاوز دشمنان در اختیار داریم و هیچ کشوری جرات تعارض به میهن ما را نخواهد داشت.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان ما می دانند که تحریم 12 ساله بر این ملت کارساز نبوده و ملت توانست با مقاومت و ایستادگی به خواسته های به حق خود در داشتن فناوری هسته ای برسد و دشمنان ما با تجربه ناکارآمدی تحریم ها، تن به مذاکره دادند.
سردار دهقان افزود: ما بزودی شاهد برداشتن تحریم ها و اجرای برجام خواهیم بود و امیدواریم که طرف مقابل ما به تعهداتش در این بخش پایبند باشد و در این صورت ما نیز برجام را اجرا و به تعهدات خود عمل می کنیم.
وی با قدردانی از برگزاری کنگره شهدای دانشجوی در استان مازندران گفت: برگزاری این کنگره ها به معنای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است و ما نیازمند برگزاری چنین رویدادهای مهم فرهنگی در جامعه داریم.
سردار دهفان اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران و آرامش و آسایش حاکم در کشور و تمام دستاوردها ما مرهون مقاومت ها و ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس است و ما به پیروی از این شهدا باید راهشان را ادامه دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تفکر اسلامی حاکم بر دانشگاه ها که برگرفته از رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است باعث توسعه و پیشرفت در تمام حوزه ها شده است.
قاسم جان بابایی افزود: دانشگاه های ما با این تفکر اسلامی خود را از مشکلات جامعه خارج ندانست و حضور دانشجویان ما در جبهه های جنگ هشت سال دفاع مقدس نیز نشان از همگرایی بین دانشگاه و جامعه بود.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی فرصت خوبی را در اختیار جوانان ما قرار داده تا بتوانند با حضور در دانشگاه ها قله های علمی را طی کنند و بتوانند بار مشکلات را از دوش جامعه کم کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهارکرد: هم اکنون بیش از دو هزار دانشجوی فارغ التحصیل رشته پزشکی در استان مازندران داریم که بار اصلی طرح سلامت جامعه بر دوش این افراد است.
جان بابایی با اشاره به شروع عملیات ساخت بیمارستان جامع سرطان در مازندران با کمک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در مجموع چهار بیمارستان جامع سرطان در این استان در شهرهای مختلف احداث می شود.
استان مازندران بیش از 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

201/201

کد خبر: 566313

وب گردی

وب گردی