افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور و طرح «ساها» واحد زاهدان با حضور دکتر واشقانی فراهانی

مرکز رشد واحدهای فناور و طرح «ساها» دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در آیین افتتاح این مرکز ‌اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد واحد زاهدان در شهریور سال جاری از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و وزارت علوم اخذ شد.

امین‌رضا کمالیان افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز، رسیدن به فناوری‌های نوین در علوم طبیعی و مواد پیشرفته است، این مرکز در فضای 2 هزار متر مربع تجهیز شده ‌که 38 اتاق دارد و 28 اتاق آن برای واحدهای فناور در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری دوره‌های مختلف برای آشنایی با فعالیت‌های این مرکز خبر داد و گفت: 12 واحد فناور در این مرکز مستقر هستند که 16 ایده فناورانه دارند و از این تعداد 10 ایده در دست بررسی قرار دارد.

کمالیان بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز با استقبال پژوهشگران مواجه شد چراکه این مرکز یکی از نیازهای منطقه بود.

بخش دیگری از برنامه با افتتاح آزمایشگاه‎های طرح ساها (سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد) همراه بود که آزمایشگاه زمین شناسی شامل کارگاه مکانیک خاک- مکانیک سنگ و کارگاه تهیه مقاطع نازک و صیقلی، آزمایشگاه عمران ( سازه) و لابراتوار زبان به بهره‌برداری رسید.

کمالیان با بیان اینکه 6 آزمایشگاه در مرکز ساها وارد چرخه فعالیت تجاری شده و تمام آنها صنعتی هستند، گفت: ارتباط و تعامل چشمگیر با ادارات و سازمان‎ها به صورت شایسته برقرار شده که این تعامل منجر به عقد قراردادها و تفاهم‎نامه‎های خوبی شده است.

در حاشیه این برنامه‎ها از ساختمان کلینیک فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بازدید به عمل آمد.

20101

کد خبر: 566475

وب گردی

وب گردی