وزیر نفت: قیمت خوراک پتروشیمی در وزارت نفت نهایی شد/شرکت ملی حفاری بازوی قدرتمند درپساتحریم

وزیر نفت از نهایی شدن قیمت خوراک پتروشیمی در وزارت نفت خبر داد و گفت:هیچ مخالفتی با ورود شرکت‌های نفتی غیردولتی به عرصه فروش نفت خام ندارم؛ اما باید از بازگشت پول نفت و مقصد آن مطمئن شویم چرا که نفت نباید روی آب سرگردان بماند.

به گزارش ایسکانیوز، بیژن زنگنه صبح امروز در نشست اتاق بازرگانی تهران که به منظور بررسی مشکلات حوزه انرژی از منظر این بخش برگزار شد با اشاره به اینکه تعیین قیمت خوراک پتروشیمی در وزارت نفت به پایان رسیده و هم اکنون در اختیار اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برای تأیید نهایی است، تصریح کرد: با تأیید شدن قیمت، بخش خصوصی بزودی در جریان قیمت خوراک قرار خواهد گرفت.

وی، با بیان این که توسعه صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه گذاری در این بخش از ضروریات و مورد توجه وزارت نفت است، در واکنش به نگرانی بخش خصوصی درباره قیمت خوراک گفت: من مسئول توسعه این صنعت هستم، نه سود بردن شرکتهای بخش خصوصی که در این زمینه فعالیت می کنند.

مخالفتی با ورود شرکت‌های نفتی غیردولتی به عرصه فروش ندارم

وزیر نفت، گفت: هیچ مخالفتی با ورود شرکت‌های نفتی غیردولتی به عرصه فروش نفت خام ندارم؛ اما باید از بازگشت پول نفت و مقصد آن مطمئن شویم چرا که نفت نباید روی آب سرگردان بماند.

زنگنه، در اتاق بازرگانی تهران با اشاره به واگذاری های انجام شده در وزارت نفت، گفت: دیگر چیزی در صنعت نفت ایران برای خصوصی سازی باقی نمانده جز دو پالایشگاه آبادان و اراک که هرکه می خواهد حاضریم آن را هم رایگان تقدیم کنیم.

زنگنه،افزود: یک میلیارد و 800 میلیون دلار پول به صدرا دادیم تا طبق قرارداد کار کند،اما هیچ کاری تحویل ما نشده است.

وی،گفت: یک فاز پارس جنوبی را یک میلیارد دلار به خارجی ها دادیم و یک فاز دیگر را 3.7 میلیارد دلار به ایرانی ها دادیم و هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است.

وزیرنفت،افزود: من به هیچ کالای خارجی که ساخت داخل داشته باید اجازه ورود نمی دهم، اما به شرط آنکه رقابتی باشد و به دو برابر قیمت نباشد.

زنگنه، در بخش دیگری درباره واگذاری جایگاه ها،افزود: 150 جایگاه در ایران واگذار می کنیم، اما نمی‌خواهیم به 150 نفر بدهیم. این روش اداره جایگاه نیست. نمی توان 4 هزار جایگاه را به 4 هزار نفر داد.

شرکت ملی حفاری بازوی قدرتمند درپساتحریم

همچنین وزیر نفت امروز در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه وزارت نفت در پساتحریم برنامه های مختلفی در جهت افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز طرح ریزی و در دستور کار دارد،افزود: بی شک شرکت ملی حفاری ایران می تواند همچون گذشته به عنوان بازوی قدرتمند صنعت نفت نقش آفرینی کند.

401401

کد خبر: 566492

وب گردی

وب گردی