نام نویسی اینترنتی کاروان های حج تمتع از ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه

ثبت‌نام در کاروان های حج تمتع از ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری که به ریاست حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد درخصوص اولویت های ثبت نام از ودیعه‌گذاران حج تمتع تبادل نظر به عمل آمد و مقرر شد ثبت‌نام در کاروان ها از ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام شود.

دراین نشست که با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان این دو حوزه برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد با استفاده از تجربیات سال های گذشته راهکارها و تدابیری که ثبت نام متقاضیان را تسهیل نماید بکارگرفته شود.

نحوه ارائه اطلاعات به زائران از زمان ثبت نام، توجه هرچه بیشتر به فعالیت های فرهنگی و تغییرات اعمال شده در جذب عوامل از دیگر محورهای مورد بحث دراین جلسه بود و نماینده ولی فقیه ارائه برنامه زمان بندی شده در بخش های مختلف و توجه به رفع مشکلات را ضروری خواند.

دراین نشست رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از مدیران این حوزه درخصوص تشکیل هفت گروه کارشناسی برای آسیب شناسی درحوزه حج، اقدامات صورت گرفته در بخش اسکان و استفاده از ظرفیت های جدید در این بخش در مکه مکرمه، پیش بینی های صورت گرفته برای حوزه امداد و اعزام کادر پزشکی گزارش داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ضمن تقدیر از این اقدامات گفت: تلاش های فراوانی برای رفع مشکلات و ارتقاء کیفیت صورت گرفته است اما درعین حال باید تلاش کنیم تا فرصت ها از دست نرود و هرکاری در زمان خود انجام شود و از تاخیر یا تکرار نقایص و آسیب ها جلوگیری کنیم.

او گفت: مدیران مجموعه ها و کاروان ها باید درچارچوب دستورالعمل های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت عمل کرده و مدیر و روحانی کاروان نیز در مسئولیت ها و وظایف یکدیگر دخالت نکنند.

دراین نشست همچنین درباره سفر آینده رئیس سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران ذی ربط به عربستان برای گفتگو با طرف های سعودی درباره رویکرد و مطالبات این سازمان در حج سال آینده و نحوه فعال شدن دستگاههای مختلف برای پیگیری حقوق جان باختگان و مصدومان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام و فاجعه منا تبادل نظر شد و نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: بحث مطالبات و محترم شمردن حقوق زائران را جدی دنبال خواهیم کرد و شرکت های سرویس دهنده سعودی باید به تعهدات خود به صورت روشن عمل کنند و براساس قراردادهای امضا شده بین دو طرف، امور پیگیری شود.

20102

کد خبر: 566554

وب گردی

وب گردی