آخرین وضعیت پرونده مسکن برق و واگذاری زمین به شاکیان دارای سند

رئیس شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده تعاونی مسکن برق تهران، از آغاز روند تقسیم و واگذاری زمین به آن بخش از شاکیان که سند دارند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم قاضی سیامک مدیرخراسانی درباره آخرین وضعیت پرونده تعاونی مسکن برق تهران گفت: بحث تقسیم و واگذاری زمین نسبت به کسانی که سند دارند، توسط یک شرکتی آغاز شده و در حال انجام است.

رئیس شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران افزود: در ارتباط با کسانی که سند ندارند، این شرکت دادخواست تقدیم کرده و پس از سنددار شدن، تقسیم زمین نسبت به آنها نیز انجام می شود و در این راستا مشکلی وجود نخواهد داشت.

مدیرخراسانی افزود: خوشبختانه متهمان پرونده همکاری بسیار خوبی برای رسیدن شاکیان به حق‌شان دارند ضمن اینکه این همکاری به نفع خود متهمان است.

پرونده شرکت تعاونی مسکن اداره برق درباره کلاهبرداری به‌بهانه واگذاری زمین در هشتگرد است. رسیدگی قضایی به پرونده شرکت تعاونی مسکن برق تهران، از سال 82 در دادسراهای مختلف آغاز شد و در این زمینه پرونده‌هایی در دادسراهای نواحی 6 و 12 مطرح شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

با توجه به کثرت و حجم شکات و مال‌باختگان، تمامی پرونده‌ها تجمیع و پرونده به دادسرای ناحیه 6 ارجاع و پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

بخش نخست این پرونده دارای 5هزار شاکی بود که اوایل مهر سال 92 به پرونده متهمان این بخش در 25 جلسه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به‌ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی رسیدگی شد.

اما این پایان کار نبود و شهریور سال گذشته، افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از وصول بخش دوم پرونده تعاونی مسکن برق و ارجاع آن به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد.

19 آبان ماه 93، جلسات رسیدگی به بخش دوم این پرونده با 4 هزار شاکی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد و پنجم آذر سال گذشته با رسیدگی به شکایت 4 هزار شاکی پایان یافت. به گفته مدیرخراسانی این پرونده دارای بیش از 100هزار برگ است.

شعبه 76 خود را برای صدور رأی این پرونده آماده می‌کرد که بخش سوم پرونده تعاونی مسکن برق نیز از سوی دادسرا به دادگاه ارسال شد. این بخش از پرونده حدود 600 شاکی دارد.

105105

کد خبر: 566866

وب گردی

وب گردی