سامانه «ساها» گامی برای شناسنامه دار شدن تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد «ساها» گامی برای شناسنامه دار شدت تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در سطح کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، احمد نقی لو گفت: هدف از راه اندازی ساها، ایجاد بانک اطلاعاتی از تمامی امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مختلف و بسترسازی برای استفاده از این امکانات و تجهیزات در واحدهای دیگر و سایر دانشگاه های کشور است.
او گفت: به دنبال راه اندازی این سامانه، تمام تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه و واحدهای دانشگاهی ساماندهی شده و علاوه بر جلوگیری از خریدهای تکراری و غیرضروری، زمینه لازم برای مجهز شدن آزمایشگاه ها به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و توسعه بستر برای ارائه خدمات تخصصی در استان ها و واحدهای دانشگاهی فراهم می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: ساها بستر مناسبی را برای دسترسی پژوهشگران، استادان و دانشجویان به امکانات عظیم آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه فراهم آورده و دانشگاه قادر خواهد بود از این طریق به ارائه خدمات به مشتریان بخش خصوصی، دولتی و افراد حقیقی بپردازد.
نقی لو گفت: رویکرد جدید دانشگاه، تجاری سازی و کاربردی کردن نتایج پژوهش و در نهایت تولید ثروت از علم با تکیه بر پتانسیل های سخت افزاری و ساختاری موجود است و راه اندازی سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد از جمله گام های اساسی در تحقق این رویکرد به شمار می آید.
او رویکرد دانشگاه ها را در قابل تقسیم به چهار بخش خواند و گفت: این رویکردها شامل مراحل آموزش، پژوهش، ارتباط با صنعت و در نهایت کارآفرینی است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: پاسخگویی به نیازهای صنعت، جامعه و دولت از رسالت ها و وظایف ذاتی دانشگاه آزاد اسلامی است.
نقی لو گفت: موضوع پژوهش در کشورهای مختلف مورد توجه محسوب می شود و در ایران نیز هدایت الله رحمانی بنیانگذار روز گرامیداشت پژوهش در ایران است.
او گفت: طی سال تحصیلی گذشته، 460 پایان نامه در دانشکده علوم انسانی، 251 پایان نامه در دانشکده علوم تربیتی و 51 پایان نامه درحوزه برق این دانشگاه تولید شده است.

20102

کد خبر: 567077

وب گردی

وب گردی