پیش بینی اعتبار 80 هزار میلیارد ریالی مرزهای کشور در برنامه ششم

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اعتبار مرزهای کشور در برنامه ششم توسعه، 80 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، «سردار قاسم رضایی» در حاشیه بازدید شبانه از مرز آستارا، گفت: در سالجاری نسبت به سال های گذشته، بهترین وضعیت را در کل مرزهای کشور، از جمله مرزهای شرقی، غربی و شمال غرب داریم.

او از همکاری همه دستگاه‌ها درراستای خنثی سازی تهدیدهایی را که از سوی فتنه های دشمنان نظام پیرامون مرزهای کشور می شود، سخن گفت و افزود: ایران علی رغم کلیه تهدیدها، یک کشور امن است.

سردار رضایی ادامه داد: در مرزهای شرقی و با توجه به وضعیت تولید مواد مخدر در افغانستان، با تلاش هایی که از سال گذشته در منطقه خراسانات و شمال سیستان و بلوچستان انجام شده است، اشرافیت بالا رفته، ولی بخش از این مناطق نیاز به اقدامات انسدادی دارد.

او نیاز به اقدامات انسدادی در جنوب سیستان و بلوچستان را از اولویت ها برشمرد و گفت: در سال 1393، در حدود 130 کیلومتر از این مرزها توسط نیروی انتظامی با احداث جاده، پاسگاه و برجک و بخشی دیگر توسط سپاه مسدود شده و بخشی دیگر نیز باقیمانده است.

فرمانده مرزبانی ناجا از نیاز به اختصاص اعتبار لازم برای انسداد مناطق باقیمانده خبر داد و افزود: در سالجاری مبلغی معادل 1260 میلیارد ریال برای کل مرزهای کشور اعتبار پیش بینی و مصوب شده است و با گذشت هشت ماه از سال بخش کوچکی از این مبلغ وارد کار شده که با حمایت های دولت باید الباقی این مبلغ در اختیار ما قرار گیرد.

او به عقب ماندگی 50 ساله ای را که در مرزهای کشور وجود دارد، اشاره و تأکید کرد: برای برنامه ششم توسعه، مبلغی معادل 80 هزار میلیارد ریال دیگر پیش بینی شده است که از این مبلغ، حدود 30 هزار میلیارد ریال برای احداث ابنیه ها از قبیل، پاسگاه، برجک، خانه های سازمانی برای مرزبانان، سیستم های انشعابی و بحث دریابانی در سواحل، حدود 20 هزار میلیارد ریال تجهیزاتی و بخشی دیگر از این مبلغ با توجه تفاوت 80 درجه ای دمای مناطق مختلف کشور، خدماتی می باشد.

توسعه مرز آستارا به دلیل اهمیت دروازه آن از الزامات است

فرمانده مرزبانی همچنین با بیان اینکه توسعه مرز آستارا به دلیل اهمیت دروازه آن از الزامات است، تاکید کرد: «مرزبانی» به عنوان یک مرزبان یکی از رده های موثر در مرز، به خصوص در پایانه های کشور می باشد.

او با تأکید بر اینکه این پایانه ها باید در سراسر کشور رونق و توسعه یابند، ادامه داد: در این برنامه ریزی ها، توسعه، وظایف و جایگاه ذاتی مرزبانی هم لحاظ شود.

سردار رضایی در بخش دیگر سخنانش، دلیل حضور خود و هیأت همراه را در شهرستان آستارا، بازدید از مرز زمینی و برگزاری نشست با مسئولان استانی و شهرستان در خصوص وضعیت ترددهای مجاز مرزی و ارتقای امنیت منطقه عنوان کرد و افزود: تلاش هایی خوبی در سطح استان و شهرستان آستارا در خصوص مرزها صورت پذیرفته است.

او از پیش بینی و اجرای طرح های بلند برای شهرستان آستارا سخن گفت و افزود: توسعه منطقه رسمی مرز آستارا به دلیل اینکه دروازه مهمی در کشور می باشد، از الزامات است.

فرمانده مرزبانی ناجا از حصول توافقات برای انتقال و جابجایی برخی از اماکن متعلق به مرزبانی در سطح شهرستان آستارا به مناطق دیگر خبر داد وگفت: باید در طرح توسعه مرز آستارا، این موارد هم مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول در پایان تاکیدکرد: توسعه مرز آستارا برای تبادل کالاها و تجارت و ترددهایی را که پیش بینی گردیده، در توافقات و پروتکل های بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هم دیده شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه پس از برگزاری نشستی مشترک با مسئولان استان گیلان و شهرستان آستارا در جوار پل مرزی، از مناطق مختلف مرزی شهرستان بازدید به عمل آورد.

20106

کد خبر: 567111

وب گردی

وب گردی