خانم های باردار از منزل خارج نشوند / ذراتی که جنین شما را نا‌بود می‌کند

هنگام آلودگی هوا بسیاری از ذرات معلق در هوا وجود دارند که ممکن است سبب برخی تاثیرات بر روی جنین شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان دکتر آزاده دیباج متخصص زنان و زایمان گفت: هنگام آلودگی هوا، آلاینده‌ها افزایش و به دنبال آن اکسیژن کاهش می یابد بنابراین اکسیژن کافی به بدن مادر و بعد از آن به جنین منتقل نمی شود.

او تاکید کرد: رشد جنین وابسته به اکسیژن دریافتی است که از طریق خون مادر به بدن جنین منتقل می‌شود در صورتی که میزان اکسیژن مورد نیاز را جنین دریافت نکند مادر معمولا با کاهش وزن نوزاد خود مواجه می شود.

این متخصص زنان و زایمان افزود: بهتر است خانم‌های باردار هنگام آلودگی هوا با توجه به کاهش اکسیژن، تا حد ممکن در این روزها از منزل خارج نشوند.

او گفت: برای دفع این سموم آلوده از طریق کلیه ها از شیر و مایعات بیشتر از روزهای دیگر استفاده کنند تا از طریق کلیه و ادرار این سموم دفع شود.

دیباج در خصوص خانم های بارداری که مجبور هستند در هنگام آلودگی هوا به خارج از منزل بروند، گفت: این خانم ها سعی کنند در این روزها فعالیت زیادی نداشته باشند چون فعالیت فراوان باعث افزایش تعداد دفعات و عمق تنفسی می‌شود در نتیجه با این‌کار آلاینده‌های بیشتری وارد دستگاه تنفسی شده و به جنین منتقل می‌شود.

او به خانم های بارداری که در بیرون از منزل در روزهای آلوده فعالیت زیادی می‌کنند، توصیه کرد: دفعات مکرر فعالیت در خارج از منزل برای این خانم‌ها ممکن است سبب تاثیر بر هوش، رشد مغزی و عملکرد ذهنی جنین‌شان شود.

این متخصص زنان و زایمان گفت: در این ایام آلاینده‌هایی همچون سرب و ترکیبات سربی که اکثرا از طریق سوخت بنزین حاصل می شود به صورت صعودی در حال افزایش است بنابراین خانم های باردار حتما به نکات هر چند کوچک اما پر ارزش توجه فراوانی کنند.

105105

کد خبر: 567128

وب گردی

وب گردی