همکاری وزارت بهداشت و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در کمپین "یک شهروند سالم"

وزیر بهداشت از همکاری وزارت بهداشت و سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای کمپین یک شهروند سالم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم کمپین یک شهروند سالم گفت: امیدوارم همه در جهت داشتن کشور و مردمی سالم تلاش کنیم.

او با اشاره به حضور خود در مجتمع فرهنگی هفتم تیر گفت: نمی‌خواهم خرسندی و احساس خود را از آمدن به این مرکز مخفی کنم. بسیاری از شما عاشق شده‌اید و احساس آن را در زندگی‌تان درک کرده‌اید. زمانی که به اینجا می‌آمدم من همین احساس را داشتم و این احساس حاکی از این بود که پا به محیطی می‌گذارم که افرادی مانند شهید بهشتی، شهید منتظری، شهید فیاض بخش و غیره در آن حضور داشته‌اند.

او با اشاره به انفجار مرکز جمهوری در دهه 60 گفت: زمانی که خبر انفجار در مرکز حزب جمهوری آمد، مثل این بود که همه آرزوهای ما زیر آوار رفت. مطمئنم که اگر اکنون شهید مطهری و شهید بهشتی بودند سرنوشت ما متفاوت با امروز بود. شهید بهشتی شیفته خدمت بود و تشنه قدرت نبود، اما تا روزی که زیر آوار رفت، بسیاری فکر می‌کردند که او راست نمی‌گوید و شاید این فکر به دلیل بیماری کهنه استبداد در ما بود که فکر می‌کردیم او هم در راه کسب قدرت پیش می‌رود.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم آرزوهای افرادی مانند شهید بهشتی تحقق یابد، باید مردمی سالم داشته باشیم، افزود: مردم باید سالم باشند تا بتوانند در مسیر رشد و اعتلای فرزند و باور ایرانی تلاش کنند.

وزیر بهداشت خطاب به گرافیست‌های حاضر در جلسه گفت: شما چنین کاری را می‌کنید. ما انتظار داشتیم که بالاترین نقش در این زمینه را رسانه و به ویژه رسانه ملی ایفا کند، اما فضای سیاست‌زده کشور ما این نقش را از رسانه‌ گرفت. البته هنوز هستند کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند، گرچه زورشان از سیاسیون کمتر است. ما در این فضای سنگین سیاسی زمانی که کورسویی را می‌بینیم، امیدوار می‌شویم.

هاشمی با بیان اینکه امیدوارم انجام چنین اقداماتی از سوی شما منحصر به زمستان نشود،افزود: امیدوارم در بهار ایران نیز کارهایی جهت ارتقای فرهنگ و بهداشت عمومی انجام شود و تاثیرگذار باشد. ما نیاز داریم که به فرهنگ مردم توجه کنیم و باید برای ارتقای فرهنگ و سلامت مردم کاری کنیم و باز کردن این گره در دست شما جوانان است. امیدوارم قدر کاری را که انجام می‌دهید بدانید؛ چرا که این کار صرفا کاری هنری نیست و اگر به انگیزه‌های ملی و میهنی آغشته شود، ارزش بالایی خواهد داشت. کارنامه شما زمانی هویدا می‌شود که اقدامات شما اکران شود.

در ادامه این مراسم مهندس عبدالهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ و اثرگذاری را در سطح شهر تهران انجام می‌دهد، گفت: ما در تابستان امسال هشتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی را در کشور به صورت بین‌المللی برگزار کردیم. همچنین اقداماتی مانند برگزاری دومین جشنواره شاهدان شهر،‌ مجسمه‌های شهری، نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر و غیره را انجام دادیم.

او با اشاره به جلسات خود با مسئولین وزارت بهداشت،افزود: تصمیم گرفتیم کمپین شهروند سالم را با همکاری وزارت بهداشت و سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حوزه سلامت و در سطح شهر انجام دهیم. موضوعاتی مانند چاقی، مصرف نمک و غیره را مطرح می‌کنیم تا بتوانیم مردم را نسبت به این موضوعات حساس کرده و مشکلات را حل کنیم. بنابراین جلساتی برگزار شد و متن‌هایی از آن بیرون آمد و امروز 80 نفر گرافیست با ما همکاری می‌کنند تا این متن‌ها به گونه‌ای طراحی شود که بر مردم تاثیرگذار باشد و امیدواریم اثرات این کار را تهران و کل کشور ببینیم.

20106

کد خبر: 567530

وب گردی

وب گردی