مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور لاریجانی در دایره اصولگرایی، از دلیل تصمیم اخیر وی برای حضور مستقل در انتخابات ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جماران، حسن زمانی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی، اظهار کرد: اگر در انتخابات آتی شورای ائتلاف اصولگرایان بتوانند به جمع بندی لازم دست پیدا کنند و اتحاد و همدلی ایجاد کنند، می توانند به لیست واحد برسند، اما اگر قرار باشد جبهه پایداری ساز خود را بزند و بخواهد بقیه پشت سر آنها حرکت کنند، وحدت ممکن نیست.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه لیست نهایی اصولگرایان شامل تمام نیروهای ارزشی و اصولگرای موجود باشد، افزود: پایداری ها باید نظر اکثریت را بپذیرند و امیدواریم اینگونه باشد تا به لیست واحد دست پیدا کنیم.

زمانی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین خبرها از شورای همگرایی برای ائتلاف اصوگرایان، گفت: اخباری که دارم این است که آنها در حال رایزنی هستند تا به تفاهم برسند و نفس اینکه پایداری ها پذیرفته اند در این چارچوب باشند، برای اصولگرایی موفقیت است. البته عملکرد گذشته آنان(پایداری) را تایید نمی کنیم، زیرا آنها باعث شدند تا در دوره قبل اصولگرایان در انتخابات 2 لیست بدهند.

مشاور رئیس مجلس تأکید کرد: بقیه فرزندان انقلاب که در طیف دیگری قرار دارند، هم اصلاح طلب ها و هم دیگران که در انتخابات فعالانه حضور دارند، باید به لیست واحد برسند تا جامعه دچار تشتت نشود و مردم بر اساس برنامه نمایندگان را انتخاب کنند.

وی در خصوص حضور مستقل لاریجانی در انتخابات آتی یادآور شد: آقای لاریجانی همیشه در دایره اصولگرایی بوده و هستند، اما من در جریان تصمیم اخیر ایشان نیستم.

زمانی در مورد پیش بینی اش از وضعیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی نیز گفت: فکر می کنم اگر آنها حساب شده به میدان بیایند می توانند موفق باشند.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری در مورد ابراز نگرانی ها از حجم بالای ثبت نام ها در انتخابات، با بیان اینکه این حجم از استقبال را باید به فال نیک بگیریم، خاطر نشان کرد: روی سخنان اخیر آیت الله جنتی به گروه خاصی نبوده و نمی توان این سخنان را به جناح خاصی مرتبط کرد.

201/201

کد خبر: 567578

وب گردی

وب گردی