ذوب آهن یک- ملوان صفر/ خیز یحیی برای بالانشینی

پس از پیروزی ملوانان در بازی رفت امروز آنها در بازی برگشت خود در ورزشگاه فولادشهر در برابر ذوبی ها قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسکانیوز ، دو تیمی که در این بازی رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت وضعیت تقریبا متفاوتی با یکدیگر دارند، هرچقدر که انزلی چی ها در بازی اخیر خود نتیجه نگرفتند، ذوبی توانستند در بازی های خود امتیازات لازم را جمع آوری کنند و جایگاهی خوبی در جدول رده بندی برای خود به وجود بیاورند. البته آخرین دیدار آنها در خوزستان با شگست ذوبی ها همراه بود، این در حالیست که ملوانان در انزلی و در برابر سیاه جامگان به تساوی رسیدند.

هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر، ساعت 15 ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: محمدرضا اکبریان کمک ها: بابک داوری، محمد عطایی
کارت زرد: دقیقه 45 – ولید اسماعیل، دقیقه 76 – دانیال اسماعیلی فر، دقیقه 3+90 – کاوه رضایی از ذوب آهن از از ذوب آهن
دقیقه 1+90– عزیز معبودی از ملوان

ذوب آهن:

رشید مظاهری، دانیال اسماعیلی فر، حجت حق وردی، علی حمام، ولید اسماعیل، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده (89 رضا شکاری)، مرتضی تبریزی (79 – محمدرضا تبریزی) و مسعود حسن زاده (64 – کاوه رضایی).
سرمربی: یحیی گل محمدی

ملوان بندرانزلی:

سرگئی پاشنکو، محمدحسین کنعانی، عزت پورقاز، حسین ماهینی، صادق محرمی، محمد آبشک، مازیار زارع (65 – سیدجلال رافخایی)، پژمان نوری، محمد رضی پور، سیاوش حق نظری (46 سهیل رحمانی) و رضا درویشی.
سرمربی: حمید استیلی

شرح بازی در نیمه اول:

نیمه اول این بازی با تمایل بیشتر ملوانی ها با تساوی بدون گل به اتمام رسید و دو تیم راهی رختکن شدند.
این بازی در ابتدا با حملات نصفه و نیمه ذوبی ها آغاز شد و از همان ابتدا پیدا بود که کیفیت پایین چمن ورزشگاه فولاد شهر روی بازی دو تیم تاثیر خواهد گذاشت و این اتفاق هم افتاد و اتفاقا این تیم ذوب آهن بود که ضرر بیشتری از این موضوع متحمل شد. ذوب آهنی ها که در این بازی با اتکا به حرکات تاکتیکی تیمشان سعی در باز کردن دروازه تیم حریف بودند چند بار نیز توسط ملوانی ها که رو بازی پرفشار آورده بودند دروازه خودشان را تهدید شده دیدند.
در این نیمه دو تیم در نهایت نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند، البته باید عنوان کرد که حضور دروازه بانی مانند پاشنکو باعث مهار چند توپ خطرناک روی دروازه ملوانی شد که در این نیمه تمایل بیشتری به کسب نتیجه مساوی داشت.
باید دید در نیمه دوم استیلی و گل محمدی چه تدابیری خواهند اندیشید تا تیمشان در نهایت با موفقیت زمین بازی را ترک کند.

شرح گل :

1 – 0 (ذوب آهن، مرتضی تبریزی، دقیقه 56) فشار ذوبی ها بالاخره نتیجه داد و سانتربلندی که با تاثیر حسن زاده مواجه شد و پس از دفع مدافعان ملوان، این توپ در نزدیکی های نقطه پنالتی به تبریزی رسید و در حالی که پاشنکو از دروازه خارج شد او با ضربه ای به موقع دروازه ملوانان را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 10 – سانتر تبریزی با ضربه حسن زاده روبرو شد اما این توپ که از فاصله دو سه متری دروازه ملوانان زده شد با عکس العمل استثنایی پاشنکو دفع شد و وی توانست یک گل را برای انزلی چی ها بخرد.
دقیقه 11 – ضربه فنی رجب زاده از داخل محوطه جریمه ملوانی ها با فاصله کم و به صورت خطرناک از بالای دروازه انزلی چی ها به بیرون رفت.
دقیقه 16 – توپ برگشتی ملوانی ها پشت محوطه جریمه با شوت زیبای آبشک روبرو شد اما مظاهری با واکنشی به موقع این توپ را مهار کرد.
دقیقه 19 – شوت راه دور ذوبی ها در این لحظه توسط پهلوان زده شد اما این توپ با اختلاف کم از کنار سه کنج دروازه ملوانان به بیرون رفت.
دقیقه 24 – ضربه ایستگاهی ذوبی ها توسط رجب زاده فرستاده شد اما زمانی که این توپ توسط بازیکنان ذوب آهن تبدیل به خطر جدی روی دروازه ملوان شد پاشنکو با دست مخالف این توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 27 – ضربه کرنر ملوانی ها با چند تاثیر به عزت پورقاز رسید و وی نیز با ضربه سری خطرناک دروازه مظاهری را تهدید کرد اما در حالی که هواداران محدود این تیم به نشانه گل از جا بلند شده بودند این توپ به با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 31 – یکبار دیگر پاشنکو ناجی انزلی چی ها شد، ضربه علی حمام در حالی که چیزی تا باز کردن دروازه حریف نداشت پاشنکو با شیرجه ای دیدنی توپ را دفع کرد.
دقیقه 38 – مازیار زارع از فاصله 30 متری شوتی را روانه دروازه ذوبی ها کرد اما این توپ توسط مظاهری مهار شد.
دقیقه 51 – ذوبی ها پشت محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شدند اما شوت مهدی رجب زاده را پاشنکو مهار کرد.
دقیقه 55 – ضربه ملوانی ها روی خط محوطه جریمه به درویشی رسید و شوت محکم وی، مظاهری را به واکنش واداشت تا وی این توپ را مهار کند.
دقیقه 60 – چرخش و شوت سنگین تبریزی بازهم دروازه ملوانی را تهدید کرد اما پاشنکو با شیرجه ای به موقع دروازه تیم خود را نجات داد.
دقیقه 62 – محمد آبشک بیرون محوط ذوبی ها صاحب توپ شد و شوت خود را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.
دقیقه 63 – شوت محکم حسن زاده از پشت محوطه جریمه ملوان، پاشنکو را به واکنش دیگری واداشت تا وی با واکنشی خوب دروازه تیمش را نجات دهد.
دقیقه 79 – همکاری رجب زاده و تبریزی، توپی را در موقعیت ایده آل و در فاصله دو قدمی دروازه به کاوه رضایی رساند اما او که می خواست گلی تکنیکی به ثمر برساند در موقعیتی فوق العاده توپ را به بیرون زد.

در حاشیه:

*میهمان ذوب‌آهن با حریفی که در اولین مسابقه لیگ این تیم را شکست داد در این است که دیگر خبری از سرمربی وقت ملوان نیست زیرا در این فاصله امیر قلعه‌نویی استقلالی جای خود را روی نیمکت تیم پرطرفدار شمالی به حمید استیلیِ پرسپولیسی داده است.
*انزلی‌چی‌ها در شرایطی برای دیدار با ذوب‌آهن به اصفهان آمده‌اند که به واسطه فاصله 7 امتیازی با منطقه خطر فعلاً موقعیتشان در جدول آنچنان نامساعد نیست. با این حال، نتایج ناامیدکننده این تیم طی هفته‌های اخیر زنگ خطر را برای ملوانان به صدا درآورده است. شاگردان حمید استیلی از چهار مسابقه قبلی خود تنها یک امتیاز گرفته‌اند و این یعنی که با تداوم این وضعیت در هفته‌های آتی ممکن است شرایط به نسبت مطمئن آنها به تدریج بحرانی شود.
*در مقابل، شاگردان یحیی گل‌محمدی برای کم کردن فاصله با صدر محکوم به کسب هر سه امتیاز این بازی هستند. 5 میزبانی پشت سر هم آنها در ورزشگاه فولادشهر هفته گذشته با دوئل 6 امتیازی با استقلال خوزستان شروع و البته به شکست ختم شد.
* به دلیل بارش باران در روزهای اخیر، زمین ورزشگاه فولادشهر از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
* غایب بزرگ ذوبی ها در این بازی هادی محمدی است که به دلیل مصدومیت وی در قسمت کشاله ران گل محمدی ریسک نکرد و او را در ترکیب اصلی نگذاشت.
*خالی بودن دست حمید استیلی در خط حمله که به دلیل مصدومیت افشین و رافخایی و جدایی حاتمی به وجود آمد باعث شد تا سرمربی ملوانان از بازیکنان جوانی همچون حق نظری، رضی پور و درویشی در ترکیب اصلی استفاده کند.
*یحیی گل محمدی به دلیل آنفولانزای شدید نتوانست روی نیمکت تیمش حضور پیدا کند.
*در حول و حوش دقیقه 30 بعد از اینکه داور بازی خطا روی نوری را نگرفت، کادرفنی انزلی چی ها در چند مورد از سوت نزدن قاضی میدان شاکی بودند به اعتراض شدید پرداختند اما با تذکر داور بازی مواجه شدند.
*نکته جالب در پایان نیمه اول، وقت تلف شده ای بود که توسط داور میدان گرفته شده بود، محمدرضا اکبریان تنها 3 ثانیه وقت تلف شده را محاسبه کرد.

602/602

کد خبر: 567586

وب گردی

وب گردی