استقلال خوزستان یک- سپاهان یک/قهرمان نیم فصل ، صدر را بفرما زد!

تیم جوان و بی ادعای استقلال خوزستان که موفق شده در نیم فصل اول عنوان قهرمانی را به دست بیاورد نتوانست در دور برگشت هم بازی خانگی را با پیروزی پشت سر بگذارد تا استقلال را نزدیکتر از قبل به خود ببیند و حتی شاید صدر جدول را به همتای تهرانی اعطا کند.

به گزارش ایسکانیوز ، مهم‌ترین بازی هفته شانزدهم اما در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود جایی که استقلال خوزستان در کسوت قهرمان نیم فصل پذیرای سپاهان اصفهان خواهد بود که مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر به حساب می‌آید. از آنجا که سپاهان با اتمام دور رفت به نیمه پایینی جدول سقوط کرد این دیدار را می‌توان تقابل صدرنشینان فعلی دو نیمه جدول دانست.


هفته شانزدهم لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 15
داور: محسن ترکی، کمکها: مهدی الوندی، حسین رحیمی پور
تعداد تماشاگران 1000 نفر

استقلال خوزستان:

فرناندو ده خسوس، پیمان شیرزادی،موسی کولیبالی، میثم دورقی، حکیم نصاری،مهدی رحیم زهیوی، حسن بیت سعید(فرشاد جان فزا 88)، عقیل شویعی کعبی، مهدی زبیدی(روح الله سیف الهی70)، سید جلال عبدی، علی اصغر عاشوری(ادوارد سوارز 82)
سرمربی: عبدالله ویسی

سپاهان:

رحمان احمدی، حسین موسی اف، میلاد سرلک(63 میلاد سرلک)، هادی عقیلی، عبدالله کرمی(علی احمدی 39)، وریا غفوری، محرم نویدکیا(پاپی 64)، علی کریمی، مهدی شریفی، محمدرضا خلعتبری، سعید قائدی فر
سرمربی:ایگور استیماچ

اخطار

وریا غفوری(48) - هادی عقیلی(61) - علی احمدی(92) از سپاهان
رحیم زهیوی(89) از استقلال خوزستان

شرح گل

استقلال خوزستان 1 - 0سپاهان (دقیقه 58 ): حرکت بازیکنان سپاهان و پاس عاشوری، زهیوی را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد تا او برای چهارمین بازی پیاپی برای استقلال خوزستان گل زنی کند.
استقلال خوزستان1- 1 سپاهان (دقیقه 85): سانتر سپاهانی ها از سمت چپ در موطه شش قدم روی سر خلعتبری فرود آمد تا او در میان مدافعان استقلال با ضربه سر گل تساوی را به ثمر برساند


شرح بازی در نیمه اول:

در ابتدای بازی دو تیم استقلال خوزستان و سپاهان حملاتی را روی دروازه هم ترتیب دادند ولی هر چه به اواسط نیمه اول نزدیک شدیم بازی بیشتر به میانه میدان کشیده شد و از شور و هیجان ابتدایی بازی کم شد و دو تیم بیشتر به حفظ توپ در میانه میدان پرداختند. در مجموع سهم بازیکنان استقلال از حملات بیشتر از سپاهانی ها بود و زبیدی مهاجم این تیم چند موقعیت مسلم گل زنی داشت که هیچکدام به ثمر نرسید.


دقایق حساس

دقیقه2: محرم نویدکیا در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با پای چپش توپ را سانتر کرد که مدافعان استقلال اهواز توپ را از محوطه جریمه دور کردند.
دقیقه4: مهدی زبیدی بازیکن استقلال خوزستان روی یک ضد حمله صاحب موقعیت شد که او در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد و توپ به هیچکدام از بازیکنان استقلال نرسید.
دقیقه7: مهدی زبیدی در سمت چپ محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه زبیدی توسط مدافعان حریف به زمین بازگشت.
دقیق25: خلعتبری در یک موقعیت تک به تک با خسوس قرار گرفت که داور به نشانه آفساید سپاهانی ها پرچم خودش را بالا برد.
دقیقه 27: پاسی که به زبیدی در سمت چپ محوطه جریمه سپاهان رسید. توسط زبیدی به بالای دروازه احمدی رفت.
دقیقه31: بازیکنان استقلال خوزستان که دو موقعیت آنها توسط مدافعان سپاهان از محوطه جریمه دور شد در نهایت به زبیدی رسید تا او با یک شوت سر ضرب از داخل محوطه جریمه دروازه احمدی را به خطر بیندازد ولی ضربه او به تیر افقی دروزاه برخورد کرد و وارد زمین شد تا بازیکنان استقلال در ریباند توپ هم موفق نباشند و این فرصت هم برای تیم میزبان از دست برود.
دقیقه 52: پاس محرم نویدکیا در پشت موطه جریمه به موسی اف رسید که او هم با یک شوت سر ضرب دروازه استقلال خوزستان را تهدید کرد ولی خسوس با یک عکس العمل دیدنی توپ را از گوشه دروازه راهی اوت کرد.
دقیقه 62: حمله استقلال خوزستان کعبی مدافع این تیم را در موطه جریمه صاحب موقعیت کرد که احمدی این توپ را با مشت از دروازه دور کرد.
دقیقه 91: بازیکنان استقلال خوزستان روی ضربه کرنر توپ به کعبی رسید که ضربه او توسط مدافع سپاهان از محوطه جریمه دور شد.

درحاشیه:


*اگر قرار باشد عملکرد کم نظیر استقلال خوزستان که منجر به صدرنشینی این تیم در پایان نیم‌فصل اول شد در دو عبارت خلاصه شود باید به آمار گل‌های دریافتی این تیم که فقط 4 تا بود و تعداد باخت‌هایش که از یکی فراتر نرفت اشاره نمود. جالب آنکه اولین و آخرین باخت استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول برابر سپاهان رقم خورد.
*هشتم مردادماه سال جاری بود که قهرمان لیگ چهاردهم در اولین مسابقه خود در لیگ پانزدهم با تک گل مهدی شریفی به سختی از سد حریفی گذشت که در پایان فصل گذشته تنها از کانال پلی‌آف مجوز حضورش در سطح اول فوتبال ایران را تمدید کرده بود. در همان مسابقه هفته اول هم تیم خوزستانی مقاومت سرسختانه‌ای برابر میزبان قدرتمند اصفهانی از خود نشان داد و تنها با اختلاف یک گل بازنده شد اما با وجود نمایش تحسین برانگیز این تیم برابر سپاهان هیچ‌کس پیش‌بینی‌اش را هم نمی‌کرد تیمی که تازه سومین فصل حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد و در دو فصل گذشته هم بیشتر برای بقا تلاش کرده بود پس از آن شکست تا پایان دور رفت دیگر هرگز رنگ باخت را نبیند و بالاتر از همه تیم‌های مدعی قهرمان نیم‌فصل شود.
*این وضعیت رویایی برای نماینده اهواز مرهون یک مربی 44 ساله بومی است که اتفاقاً در زمان بازیگری مهم‌ترین دوران فوتبالش را در سپاهان گذراند و از قضا در تمام این چند سالی که به عنوان یک پدیده مربیگری نامش را در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها انداخته همواره خود را یک سپاهانی معرفی کرده است.عبدالله ویسی که حالا ستاره اصلی آبی پوشان است .
*طلایی‌پوشان اصفهانی از دفعه قبلی که برای مصاف با استقلال خوزستان به اهواز رفتند خاطره خوبی دارند زیرا پیروزی سه بر یک سپاهان برابر این تیم یکی از آن 6 برد پیاپی معروفی بود که در انتهای فصل پیش به قهرمانی تیم اصفهانی منجر شد. این بار هم سپاهانی‌ها امیدوارند که با وجود وضعیت نامناسب فعلی رویارویی بیرون از خانه برابر این حریف برای آنها نویدبخش روزهای بهتری باشد.
*میثم دورقی در غیاب هادی خنیفر کاپیتان مصدوم و محمد طیبی محروم امروز بازبند کاپیتانی استقلال خوزستان را بسته است.
*قبل از شروع بازی عبدالله کرمی وریا غفوری محرم نوید کیا و مهدی شریفی از سپاهان به سمت عبدالله ویسی سرمربی استقلال اهواز رفتند.
*یک دقیقه سکوت برای درگذشت محمدرضا صفاریان (رضا چاچا) هوادار قدیمی فوتبال خوزستان قبل از شروع بازی.
* هواداران خوزستانی حاضر درورزشگاه حاضر پس از اطلاع از نتیجه بازی همزمان فولاد خوزستان این تیم را بشدت تشویق کردند.
*بعد از آنکه ضربه زبیدی بازیکن استقلال خوزستان به تیر دروازه سپاهان برخورد کرد استیماچ سرمربی سپاهان روی زمین نشست و دقایقی با این استایل بازی را نگاه کرد.
*مصدومیت عبدالله کرمی در خط دفاع سپاهان باعث شد که او در دقیقه 35 بازی به بیرون زمین انتقال داده شود تا با آمبولانس راهی بیمارستان شود.
* وضعیت جایگاه خبرنگاران ورزشگاه شهرقدس تاسف بار است.
*خطای سپاهانی ها پشت محوطه جریمه ضربه آزادی را نصیب بازیکنان استقلال کرد تا زبیدی مستقیم توپ را به سمت دروازه سپاهان شوت کند ولی احمدی توپ را با مشت از محوطه شش قدم دور کرد.
*زبیدی که از ابتدای بازی موقعیتهای زیادی داشت و تک گل بازی را هم به ثمر رساند بعد از آنکه در دقیقه 70 با سیف الهی تعویض شد بدون آنکه به سمت نیمکت برود مستقی به رختکن رفت تا اعتراض خودش را نشان دهد.
*پس از پایان بازی هواداران استقلال خوزستان به شدت بازیکنان تیم خود را تشویق کردند.

602/602

کد خبر: 567588

وب گردی

وب گردی