دعوای بی‌پایان اپل و سامسونگ: اپل ۱۸۰ میلیون دلار دیگر می‌خواهد

اپل به خاطر خسارات ناشی از پنج گوشی سامسونگ که پس از ۲۰۱۲ فروخته شده‌اند، درخواست ۱۸۰ میلیون دلار جریمه‌ی نقدی بیشتر کرده است.

به گزارش ایکانیوز به نقل از دیجی کالا، اگر فکر می‌کنید دعوای حقوقی اپل و سامسونگ بالاخره به پایان رسیده، کاملا در اشتباه هستید. مطابق حکم دادگاه، چند هفته پیش سامسونگ مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار به عنوان جریمه به اپل پرداخت کرد. حالا اپل تقاضای ۱۸۰ میلیون دلار پول بیشتر کرده است. این درخواست اپل، دو هفته پس از اینکه سامسونگ مبلغ جریمه را پرداخت کرد، مطرح شد. اما حالا اپل می‌گوید پول بیشتری برای بهره و خسارات تکمیلی طلب‌کار است. این خسارات مربوط به گوشی‌هایی می‌شود که پس از سال ۲۰۱۲ فروخته شده‌‌اند، هنگامی که سامسونگ برای اولین بار به استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت اپل متهم شد.

اپل درخواست جدیدش را روز گذشته در دادگاه ناحیه‌ی کالیفرنیا ثبت کرد. مشخص نیست که اپل از کدام گوشی‌های سامسونگ خسارت می‌جوید، زیرا بسیاری از اسناد در حال حاضر محرمانه هستند. اپل در ابتدا، در سال ۲۰۱۱ درخواست ۲٫۵ میلیارد دلار کرده بود، اما آن رقم در سال ۲۰۱۲ با حکم دادگاه به یک میلیارد دلار کاهش یافت. درنهایت آن رقم هم به دلایلی به ۵۴۸ میلیون دلار رسید که سامسونگ چند هفته پیش پرداخت کرد.

با وجود اینکه، جریمه‌ی نقدی لازم پرداخت شده، اما این دعوای حقوقی بر سر پتنت شدت بیشتری گرفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که حکم سال ۲۰۱۲ درست نبود و از دیوان عالی آمریکا خواسته که دوباره در شواهد و مدارک بازبینی کنند. اگر دیوان عالی دوباره این پرونده را مورد بررسی قرار دهد، ممکن است به برگزاری مجدد دادگاه منجر شود. احتمالا در نتیجه‌ی آن هم نحوه‌ی فیصله دادن به پرونده‌های مربوط به طراحی پتنت در آینده تغییر خواهد کرد.

20102

کد خبر: 567606

وب گردی

وب گردی