بودجه سال 95، سند آمایش و برنامه ششم استان اصفهان/میرزاده: توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان جزء برنامه های اصلی دانشگاه است

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید میرزاده در این جلسه با تبریک میلاد حضرت محمد بن عبدالله (ص)، آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) به تمام مسیحیان، گفت: در این جلسه مقرر شده برنامه بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بررسی و گزارشی از عملکرد این استان در بودجه سال 1393 و برنامه های در دست اجرا سال 1394 ارائه شود.

وی با اشاره به تهیه برنامه آمایش آموزشی سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی و تقدیم آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: این برنامه با 31 برش استانی و بر اساس پیشنهادات استان ها تهیه شده است همچنین در این برنامه گرایش ها و فعالیت های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان ها با توجه به نیازها، امکانات، توانایی، اقلیم، صنعت و خدمات حوزه استان پیش بینی شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه برنامه 5 ساله ششم و برنامه افق 1404 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دست تهیه است، گفت: در برنامه افق 1404 دانشگاه، فعالیت های استان ها بر اساس توانایی های آنها در نظر گرفته شده که به تدریج در هیات های امنای استانی مطرح می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: فلسفه تشکیل هیات های امنای استانی در دانشگاه واگذاری حداکثر امور و اختیارات بیشتر به استان ها است.

دکتر میرزاده با اشاره به 70هزار عضو هیأت علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این تعداد 35 هزار نفر عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه و مابقی اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه های دولتی هستند که یکی از مزیت های این دانشگاه محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب 20 هزار عضو هیات علمی دیگر تا پایان سال 96 از برنامه های اصلی دانشگاه است، بیان کرد: در این راستا در دو سال گذشته 10 هزار عضو هیات علمی جذب شده و در دو سال آینده نیز 10 هزار نفر دیگر جذب خواهند شد.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به طرح سامانه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی( ساها) ، گفت: ساها با دارا بودن 7600 آزمایشگاه و 3400 کارگاه، درواقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است که نرم افزار سامانه این طرح نیز توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی نوشته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای استفاده از این سامانه، هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان غیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود ندارد و هرکسی از هرجای کشور می تواند به آن دسترسی داشته باشد و از خدمات آن استفاده کند.

طرح ساها راهی جدید برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در زمینه اجرای طرح ساها موفق عمل کرده است، گفت: طرح ساها می تواند به راهی برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه ای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شود.

دکتر میرزاده با بیان اینکه براساس سند چشم انداز 1404 مقرر شده که 30 درصد دانشجویان کشور در پایان سال 1404 در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه در این زمینه پیشرو بوده تا پایان سال 94 به این مهم دست می یابد و از لحاظ تعداد دانشجو، به افق چشم انداز 1404 می رسد.

وی در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در راستای تأمین رفاه اساتید، همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی با دانشگاههای دولتی از برنامه های اصلی دانشگاه است که این امر تا پایان سال 96 محقق خواهد شد.

دکتر میرزاده تاکید کرد: مسئولان و مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی باید تا حد ممکن هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند و جلب کمک های مردمی از مواردی است که باید در بودجه سال آتی به آن توجه شود. زیرا این موضوع از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه درآمد در دانشگاههای دنیا، جلب کمکهای مردمی است، گفت: در تمامی دانشگاه های بزرگ دنیا بنیاد خیریه فعال است و ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی باید به دنبال این موضوع باشیم.

توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان جزء برنامه های اصلی دانشگاه است

دکتر میرزاده خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: دو درصد بودجه طرح های فرهنگی، دو درصد بودجه امور ورزشی و دو درصد بودجه حوزه دانشجویی باید در برنامه بودجه استان لحاظ شود.

وی در پایان با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری لازمه خودکفایی میهن اسلامی توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان است، خاطر نشان کرد: این موضوع بحمدالله به عنوان یک برنامه اصلی در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دست اقدام است.

لازم به ذکر است بودجه استان اصفهان در زمینه درآمد و هزینه 400 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 500 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

20101

کد خبر: 567640

وب گردی

وب گردی