آیت الله  یزدی:  سوء استفاده از مجالس اهل بیت درجهت ایجاد تفرقه در صفوف امت اسلامی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به حاشیه رانده شدن منبر و موعظه و بیان معارف که متأسفانه گاه برخی از افراد دانسته یا نادانسته به آن دامن می‌زنند و نیز استفاده از اشعار ضعیف و بی‌محتوا و بهره‌گیری از سبک‌های موسیقی نامناسب با فضای مجالس مذهبی را باید از آسیب‌های این عرصه به شمار آورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و خبرگان رهبری به همایش طلایه داران نور و رحمت ویژه شعراء و مداحان استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، پیامی ارسال کرد که بدین شرح است:

الحمدلله والصلوه علی رسول الله وآله اجمعین و اللعن علی اعدائهم الی یوم لقاء الله ایام خجسته میلادحضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی(صلی الله علیه وآله) و حضرت امام صادق (علیه السلام) و هفته وحدت را به ساحت قدسی حضرت امام عصر (ارواحنافداه) و عموم برادران تبریک عرض می‌نمایم.

اجتماع شعراء و مداحان در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پرداختن به زوایای مرتبط با مداحی و شعر آئینی در چنین ایام مبارکی، رخدادی هوشمندانه و حاکی از عمق باور و بصیرت دست اندرکاران و میهمانان گرامی است.

اینجانب مقدم عموم شرکت کنندگان در همایش طلایه داران نور و رحمت را گرامی داشته و با تاسف از عدم توفیق حضور در چنین محفلی که به نام و یاد اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم صلوات الله) برگزار گردیده توفیق همه شما را در نیل به اهداف متعالی این برنامه از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

دو مقوله شعر و مدح آل الله همان گونه که در رهنمودهای مقام معظم رهبری دامت برکاته مکررا مورد تاکید قرار گرفته از چنان جایگاه و تاثیری برخوردار است که با قاطعیت می‌توان اهمیت و اثر آن را در میان انواع ابزارهای هنری ممتاز و بی‌بدیل دانست تا جایی که اگر ماندگاری میراث علمی و معنوی خاندان عصمت و طهارت و نفوذ آن را در عمق باورهای دلباختگان و گسترش آن را در اقصی نقاط کره خاکی مرهون این دو بدانیم سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

از این رو است که صاحبان ذوق و قریحه شعری و هنرمندان عرصه ستایشگری خاندان رسالت باید متوجه مسئولیت و رسالت سترگ خویش بوده و با التزام به لوازم این جایگاه خطیر آشنایی عمیق خود را با معارف عالی قرآن و عترت روز به روز ارتقاء بخشیده و به عمق اعتقادی و باورهای خود افزوده و بصیرت و اخلاص را سرمایه حرکت در مسیر پر فراز و نشیب تبلیغ رسالات‌ الهی قرار داده و در نگاهبانی از این عطیه بی مانند خداوندی از هیچ کوششی دریغ نورزند.

بدیهی است این راه پیوسته با مخاطرات جدی روبه رو بوده و خواهد بود و بویژه در عصر حاضر دشمنان زخم خورده و منادیان ظلمت و نکبت، سیطره نور بر کرانه های عالم را تاب نیاورده و از انواع توطئه‌ها دست برنخواهند داشت که صد البته تحریف و خالی کردن آیین‌های مذهبی از هر گونه محتوای سازنده و سوء استفاده از مجالس و محافل اهل بیت و بهره گیری از آن درجهت ایجاد تفرقه در صفوف امت اسلامی از مهمترین و خطرناک ترین نقشه‌های آنان به حساب می‌آید.

همچنین به حاشیه رانده شدن منبر و موعظه و بیان معارف که متأسفانه گاه برخی از افراد دانسته یا نادانسته به آن دامن می‌زنند و نیز استفاده از اشعار ضعیف و بی‌محتوا و بهره‌گیری از سبک‌های موسیقی نامناسب با فضای مجالس مذهبی را باید از آسیب‌های این عرصه به شمار آورد.

از این رو است که حفظ دستاوردهای عالمان، شاعران و مداحان در قرون متمادی آگاهی، تعهد و حفظ شور و شعور انقلابی فعالان این عرصه را می‌طلبد که امیدوارم عموم مهمانان گرامی به آن توجه کافی را مبذول دارند.

اینجانب بار دیگر ضمن ارج نهادن به نیت و تلاش آگاهانه و مخلصانه همه دست اندرکاران برگزاری این همایش معنوی، و با تجلیل و امتنان از تلاش شاعران و مداحان آگاه و متعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، همگان را به امعان نظر و توجه دائمی به رهنمودها و توصیه‌های مراجع عظام تقلید حفظهم الله و بزرگان حوزه بویژه بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله العالی) فرا خوانده و از شما می‌خواهم قدر این گوهرهای معرفتی را دانسته و لحظه‌ای از این مضامین نورانی غفلت نورزید.

203/201

کد خبر: 567749

وب گردی

وب گردی