در واحد علوم و تحقیقات صورت می گیرد;مرکز مشاوره روان شناختی با 700 ساعت کارورزی برای دانشجویان

مدیر گروه مقطع دکتری روانشناسی ,واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه دانشجویان مقطع دکتری رشته روانشناسی ملزم به گذراندن 700 ساعت کارورزی هستند، تصریح کرد : مرکز مشاوره روان شناختی واحد علوم و تحقیقات با برگزاری این دوره کارورزی برای دانشجویان از صرف هزینه های میلیونی توسط دانشجویان  برای انجام این دوره در مراکز خارج از دانشگاه جلوگیری می کند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن احدی مدیر گروه مقطع دکتری روانشناسی این واحد دانشگاهی، با اشاره به تعامل موجود میان اساتید و دانشجویان در این گروه، گفت : براساس ضوابط دانشگاه ازاد اسلامی، کلیه دانشجویان مقطع دکتری با راهنمایی اساتید ملزم به ارایه دو مقاله بر گرفته از پایان نامه خود هستند.

وی ادامه داد : بررسی روش های نوین آموزش و پرورش، ایجاد بستر مناسب برای تحصیل کودکان در مدارس استاندارد ، مسایل حوزه سلامت همچون دیابت نوع دو، عوامل روانی ایجاد سرطان و روش های درمانی آن از جمله مسایلی است که در پژوهش های محققان این گروه در حال انجام است.

دکتر احدی از انتشار کتاب فرهنگ نامه روان شناسی در دو جلد و 3000 صفحه با همکاری 40 استاد برجسته این حوزه در کشور خبر داد و اظهار داشت: این اثر برای نخستین بار در کشور منتشر شده و به نظر می رسد به دلیل مسائل گروهی مشکل است که در آینده کتاب مشابهی چاپ شود

وی به تداوم برگزاری کارگاه های مختلف از جمله اعتیادپژوهی و چگونگی برخورد با سالمند آن اشاره کرد و افزود : واحد علوم و تحقیقات با همکاری دانشگاه بین المللی آزاد کیش در سال 1395 اقدام به برگزاری کنگره بین المللی رشد خواهد کرد که هم اینک بعضی از مراحل اخذ مجوز از معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را پشت سر گذاشته است.

وی اظهار داشت : مرکز درمانی روانشناسی واحد علوم و تحقیقات در نظر دارد در اینده نزدیک از افراد عادی خارج از سیستم دانشگاه نیز مراجعه کننده بپذیرد.

مدیر گروه روانشناسی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد : این گروه با برنامه ریزی برای دعوت از اساتید مطرح بین المللی برای شرکت در کارگاه ها و نیز تدریس در نیمسال های آتی تحصیلی، در تلاش است به جایگاه مدنظر خود در سطح آسیا دست یابد.

وی با اشاره به بازار کار مطلوب برای فارغ التحصیلان این گروه گفت: ارتقا کیفیت آموزشی و نیز حفظ تعادل بین تعداد دانشجویان و اساتید از جمله برنامه های گروه روانشناسی واحد علوم و تحقیقات است.

20101

کد خبر: 567770

وب گردی

وب گردی