ضعف‌‌نرم‌افزاری، علت‌‌اصلی مشکلات‌موبایل‌‌ های سامسونگ است

این روزها سامسونگ تنها شرکت موبایل سازی نیست که درآمدش با کاهش رو به رو شده؛ شواهد خبر از آن می دهند که شرکت های بسیاری با این مشکل دست به گریبان هستند و به طور کلی بازار این محصولات در تعداد زیادی از کشورها در حال اشباع شدن است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مشکلات سامسونگ اما بیشتر به چشم می آیند چرا که این شرکت، در سال های اخیر بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند لقب گرفته است. با این حال، امروز رویترز گزارشی منتشر نموده از نظرات مدیران سابق و کنونی این کمپانی و به نظر می رسد می توان فهمید مشکلات «سامسونگ موبایل» از کجا سرچشمه می گیرند.

رویترز گزارش می‌دهد که بر اساس گفته های مدیران کنونی و سابق این شرکت، تجربه کاربری نرم افزاری بزرگترین مشکل سامسونگ است اما فرهنگ «سخت افزار پرست» کره ای ها، اجازه نوآوری در بخش نرم افزاری را نمی دهد.

یکی از مدیران کنونی که خواسته نامش فاش نشود، به رویترز می گوید: «در میان مدیران ارشد، بی اعتمادی عجیبی بر بخش نرم افزاری، سرویس ها و کسی که بتواند آنها را شکلی عالی مدیریت کند حاکم است.»

این فرد در مورد سرویس هایی نظیر Milk Video (ابزاری برای به اشتراک گذاری ویدیوها در میان کاربران موبایل های سامسونگ) و اپلیکیشن پیام رسان ChatOn سخن می گوید که هیچ کدام با استقبال کاربران مواجه نشدند.

همه این ها در حالی هستند که صرفا ماه گذشته خبر رسیده بود که سامسونگ با همکاری شرکتی معروف در زمینه طراحی تجربه کاربری، در پی بهبود شرایط روکش نرم افزاری اش برای اندروید است.

رویترز همچنین بر اساس گفته های منابع اش خبر می دهد که سامسونگ از فرهنگی خاص بهره می برد که در واقع، همواره سخت افزار را در مرحله اول قرار داده و همین موضوع باعث جلوگیری از نوآوری نرم افزاری می شود.

مدیر سابق این شرکت به منبع یاد شده می گوید: «مدیران ارشد سامسونگ به شکل ذاتی، "نرم افزار” را درک نمی کنند و تلاش دارند در بخش سخت افزاری برتر باشند. همین موضوع منجر به آن شده که در بخش سخت افزاری اکنون سامسونگ جلوتر از سایر رقبا باشد اما در قسمت نرم افزاری، عقب تر از رقبا.»

20102

کد خبر: 567795

وب گردی

وب گردی