راهپیمایی 15 هزار نفری در آلمان برای حمایت از کردهای ترکیه

پلیس محلی آلمان اعلام کرد حدود 15 هزار هوادار کرد‌ها در شهر دوسلدورف دست به راهپیمایی زده و نسبت به سرکوب شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ.ک.ک) توسط نیروهای امنیتی ترکیه اعتراض کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهر کنندگان که به درخواست "فدراسیون گروه‌های کرد آلمان" به خیابان‌ها آمده بودند از اتحادیه اروپا نیز به خاطر امضای توافق مربوط به پناهجویان با آنکارا انتقاد کردند.

اتحادیه اروپا در این توافق متعهد شده در صورتی که ترکیه مانع سیل آوارگان و پناهجویان به اروپا شود، سه میلیارد یورو به آنکارا کمک مالی بدهند.

یکی از سخنگویان پلیس آلمان گفت: میزان شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اعتراضی از 7 هزار معترضی که سازمان‌دهندگان آن پیش‌بینی کرده بودند، بسیار بیشتر بود.

پس از یک آتش‌بس دو ساله، تابستان گذشته درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه نظامیان پ.ک.ک از سر گرفته شد و امیدها را نسبت به پایان درگیری‌ها که از سال 1984 میلادی تاکنون جان بیش از 40 هزار تن را گرفته، از بین برد.

نیروهای امنیتی ترکیه در حال حاضر در تعدادی از شهرهای جنوب شرق این کشور که تحت سلطه کردهاست منع رفت و آمد شبانه اعمال کرده تا دست شبه نظامیان پ.ک.ک را از مراکز شهری کوتاه کنند.

این عملیات‌ها بیانگر افزایش موج جدید درگیری‌ها با شبه نظامیان پ.ک.ک در پنج ماه گذشته است که ابتدا برای استقلال کردها می‌جنگیدند اما در حال حاضر برای خودمختاری و حقوق بیشتر برای بزرگ‌ترین اقلیت قومی ترکیه مبارزه می‌کنند.

301301

کد خبر: 567877

وب گردی

وب گردی