آیت الله هاشمی رفسنجانی: دلسوزان مردم منتظر برنامه ریزی بعد از رفع تحریم برای بازگشت رونق تولید هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلسوزان مردم، منتظر برنامه ریزی برای استفاده بهینه از نقدینگی و گشایش راههای توسعه تجارت با کشورهای جهان بعد از رفع تحریم ها و پایان داستان برجام هستند تا رونق تولید و اشتغال به کشور برگردد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار اعضای سندیکای صنایع غذایی و کنسرو ایران با اشاره به موانع برجام در داخل و خارج از کشور تصویب قطعنامه ها علیه ایران را ظالمانه دانست و درباره عصبانیت لابی صهیونیست ها و تلاش عده ای از نمایندگان کنگره آمریکا برای سنگ اندازی در راه انجام تعهدات دو طرف گفت: معلوم نیست مخالفت بعضی ها در داخل با چه هدفی صورت می گیرد که صراحتا از لغو برجام و برگشت به دوران تهدید و تحریم می گویند.
وی در ادامه، درد دل های صاحبان صنایع را دلسوزانه دانست و گفت: کسانی که دنبال تجارت هایی از نوع قاچاق هستند، به نیازهای مردم و سلامت آنها توجه ندارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین وجود نقدینگی بالا در سیستم بانکی کشور را 'شمشیر دو لبه' توصیف کرد و گفت: به جای تهدیدات نقدینگی، می توان با برنامه ریزی های درست، فرصتی برای رونق تولید و اشتغال ایجاد کرد تا نقدینگی که بر سر اقتصاد کشور بهمن شده، باعث طراوت اقتصادی شود.

وی هجوم صاحبان پول به سوی سکه، خانه سازی و حتی رونق بازار سیاه و قاچاق را به خاطر درست اجرا نکردن برنامه ها دانست و افزود: سال ها پیش سیاست های کلی اصلاح اصل 44 تدوین، تصویب و از سوی رهبری تأیید و ابلاغ شد، اما در عمل ، دولت وقت، برخلاف ادعاها، کارها را به مردم واگذار نکرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: در همان مقدار واگذاری ها هم، اولا به جای مردم به شبه دولتی ها داد و دوما درآمدهای حاصل از واگذاری ها هم علی رغم صراحت قانون، در جاهای دیگری مصرف و صرف هزینه های جاری شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز امیدواری از رونق تولید در پسابرجام و حل مشکلات صنایع غذایی با اشاره به برنامه های دولت، گفت: با همکاری مردم و دلگرمی صاحبان صنایع می توانیم از این روزهایی که شاهد رکود اقتصادی هستیم ، بگذریم.
در آغاز این دیدار احمد آزاد مرد، رئیس هیأت مدیره سندیکا، با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های مربوط به صنایع غذایی و کنسرو ایران، به بیان مشکلات و موانع برای رونق این صنایع پرداخت.
بهروز فروتن، رئیس صنایع بهروز نیز با یادآوری شرایط صنایع غذایی در دولت های مختلف، بر رونق آن در دولت سازندگی تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات صنایع داخلی ما تبلیغات بدون پشتوانه بعضی ها علیه صنایع داخلی و برای صنایع خارجی است.
کرمعلی اسدیان، بازرس سندیکا هم در سخنانی، از تعطیلی بسیاری از صنایع کوچک و آرزوی مدیران و کارگران برای رونق مجدد کار و کوشش در کشور گفت و افزود: برای صاحبان صنایع، بهترین موسیقی زندگی، صدای فعالیت و جنب و جوش کارگران در کارخانه هاست که علاوه بر رونق اقتصادی کشور، کرامت انسانی کارگران را حفظ و تقویت می کند.
مسعود بختیاری، از کمیته آبزیان سندیکا هم به جایگاه آبزیان در صنایع غذایی پرداخت و گفت: انتظار ما تهیه مقدماتی از سوی دولت تدبیر و امید برای رفع تحریم های داخلی و خارجی است.
وی تحریم های داخلی را مانع تراشی های غیرکارشناسی نهادها و وزارتخانه های مرتبط دانست و گفت: صاحبان صنایع غذایی کشور، اگر بیشتر از دولت نگران نباشند، کمتر از دولت، نگران سلامت شهروندان نیست.

201/201

کد خبر: 567987

وب گردی

وب گردی