روند جذب 500 نیروی جدید درآموزش و پرورش قطعی نشده است

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین مسیر جذب نیرو در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است و ما همه تلاشمان این است که هیچ نیرویی خارج از مسیر یاد شده وارد آموزش و پرورش نشود، گفت: روند جذب 500 نیرو برای استان سیستان و بلوچستان هنوز به طور قطعی مشخص نشده و منتظر اعلام نظر مقامات مسئول در این زمینه هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا محمد فاضل در پاسخ به پرسشی پیرامون بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش که قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آن تحت عنوان سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش استثنایی یاد کرده است، گفت: این تعبیر و مشکلات ناشی از آن بیشتر در بخش آموزش و پرورش استثنایی در سال آینده مطرح است؛ اما بحران و سونامی بازنشستگی را در سایر بخش‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم.

او ادامه داد:‌ آموزش و پرورش هرساله تعدادی نیرو را به روال طبیعی بازنشسته می‌کند و این روند هرساله است. اما احتمالا سال آینده در آموزش و پرورش استثنایی تعداد کسانی که بازنشسته می‌شوند بیشتر از حد طبیعی است که آقای قدمی درباره آن ابراز نگرانی کرده است.

فاضل درباره چگونگی جذب و جبران کمبود نیرو در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش گفت: مهمترین مسیر جذب نیرو در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است و ما همه تلاشمان این است که هیچ نیرویی خارج از مسیر یاد شده وارد آموزش و پرورش نشود و توصیه بر تقویت همین مسیر است.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش افزود: البته اگر در برخی مواقع کمبود اضطراری و اورژانسی پیش بیاید از روش‌های موقتی دیگر بهره می‌گیریم.

او درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 500 نفر در سیستان و بلوچستان گفت: روند جذب 500 نیرو هنوز به طور قطعی مشخص نشده و منتظر اعلام نظر مقامات مسئول در این زمینه هستیم.

105105

کد خبر: 568012

وب گردی

وب گردی