درکمتر از 2 ساعت، با کمک دلالان به هر تعداد که می‌خواهند، معاینه فنی می‌گیرند/با اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل مخالفم/برخورد با 600 هزار خودرو متخلف از اول سال

رئیس پلیس راهور تهران گفت: ساده انگارانه و فرافکنانه است که بگوییم آلودگی هوا مربوط به 200 هزار خودرو فرسوده در سطح شهر تهران است.

به گزارش ایسکالنیوز و به نقل از میزان سردار حسینی، رئیس پلیس راهور تهران در گفت و گویی زنده صبح امروز با رادیو تهران گفت: این سخنان که پلیس با خودروهای فرسوده برخورد نمی کند را فراکنی و توپ را در رمین دیگری انداختن می دانم. از ابتدای 94 تا امروز بیش از 600 هزار خودرو دود زا، فاقد معاینه فنی و الاینده مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.

او با بیان این مطلب که معاینه فنی در کشور حساب و کتاب درست و حسابی ندارد، افزود: تنها در تهران وضعیت مراکز معاینه فنی وضعیت نسبتا مطلوبی دارد اما در استان های دیگر اینطور نیست و در عرض کمتر از 2 ساعت، دلالان به تعداد، برگه معاینه فنی می‌دهند.

سردار حسینی با طرح این سوال که در چند سال اخیر مسئولان چند بار از مراکز معاینه فنی نظارت و بازدیدکردند؟، ادامه داد: تخلفات در مراکز معاینه فنی به دلیل عدم نظارت ها رخ می‌دهد.

او همچنین با اشاره به این مطلب که با اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل مخالفم، تصریح کرد: اگر برای مردم تکلیف ایجاد می کنیم باید حقی را نیز به مردم بدهیم و وسایل نقلیه عمومی مطلوب را در اختیارشان بگذاریم، این طرح موجب ازدحام مردم در خیابان ها به دلیل نبود وسایل نقلیه لازم شده و تنها سنگینی این کار بر دوش همکاران من که در صف مقدم هستند، می افتد.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: ساده انگارانه و فرافکنانه است که بگوییم آلودگی هوا مربوط به 200 هزار خودرو فرسوده در سطح شهر تهران است.

او همچنین در پایان سخنان خود گفت:سوخت مصرفی خودروها مطلبوب نیست و با القاب یورو4 و غیره بنزین موافق نیستم، سوخت کنونی ارائه شده نمی تواند سلامت مردم را تضمین کند.

105105

کد خبر: 568014

وب گردی

وب گردی