گودرزی: در تیراندازی می‌توان روی ۲ تا چند سهمیه دیگر هم حساب کرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: با نوبخت صحبت کردم و عدد مناسبی برای فدراسیون‌های المپیکی پیش‌بینی شده که سال ۹۵ به دست ما می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود گودرزی در مراسم افتتاح ساختمان پشتیبانی فنی مجموعه اهداف پروازی آزادی اظهار داشت: تیراندازی از ورزش‌هایی است که در شرع موکدا به آن تاکید شده است. این ورزش برای آمادگی رزمی و دفاعی و سربلندی مسلمانان مورد تاکید بوده و هر قومی که به لحاظ ایمان و بنیه قوی بوده، سرفراز بوده است. امروز اطراف ما چه آتشی روشن است و ببینید چه بر سر مردم مسلمان آمده و در میان این جهنم و آتش یک سررمین آرام در حال شکوفایی است و بی‌انصافی است اگر اینها را نبینیم.

وی افزود: وجهه دیگر تیراندازی حضور قدرتمند در دیپلماسی ورزشی است. المپیک با وجود شعار «فارغ از ملیت و مذهبی و نژاد، می‌خواهیم دوستی ملل را رقم بزنیم»، می‌بینیم وجهه سیاسی دارد. بارها در المپیک قدرت‌نمایی فرهنگی آمریکا را دیده‌ایم. اگر می‌خواهیم حضور قدرتمند در المپیک داشته و خود را مقتدر به لحاظ فرهنگی و ... نشان دهیم باید حضور خوبی داشته باشیم و تلاش در این راه صرفا تلاش مدیریتی نیست بلکه عنایت‌های حکومتی نیز لازم است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تیراندازی پس از انقلاب به خصوص در بخش بانوان مورد توجه قرار گرفت. این رشد در این سال‌ها فوق‌العاده بوده و ما هم به عنوان مجموعه‌ای که نقش محدودی در سیاست‌گزاری‌ها داریم، بر خارج کردن فضای ورزش از چند رشته خاص و نگاه تک بعدی به رشته‌هایی که گردش مالی و منافع خاص برای برخی و هوادار دارد، تاکید کردیم. یکی از رشته‌ها که نیاز به فعالیت وسیع دارد تیراندازی است، البته باید امر توسعه رشته و استعدادیابی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

از فدراسیون تیراندازی به خاطر فعالیت‌های‌شان تشکر می‌کنم. امیدواریم در بخش مردان هم رشد داشته باشد و تعداد سهمیه‌های خود را افزایش دهیم. دو سهمیه کسب شده و به نظر می‌رسد می‌توان روی 2 تا چند سهمیه دیگر هم در این رشته حساب کرد. بین تعداد کسب سهمیه و میدال رابطه است. روز گذشته (یکشنبه) با نوبخت صحبت کردم و عدد مناسبی برای فدراسیون‌های المپیکی پیش‌بینی شده که سال 95 به دست ما می‌رسد. امیدوارم اگر در دولت نهایی شد مجلس نیز حمایت کند. ما پروژه‌های ناتمام زیادی داریم که در حدود 10 هزار میلیارد برای اتمامش لازم است، در حالی که سالانه کمتر از 200 میلیارد در اختیار وزارت قرار می‌گیرد. امیدوارم تحریم‌ها کنار برود تا در بحث اتمام پروژه‌ها گام‌های بیشتری برداشته شود.

604/601

کد خبر: 568100

وب گردی

وب گردی