بیش از 70 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد/هر معتاد سالی 375 بزه مرتکب می‌شود/خشونت اولین اولویت آسیب های اجتماعی کشور است ‌

سخنگوی نیروی انتظامی و معاون اجتماعی ناجا گفت:‌ طبق خوشبینانه‌ترین آمار 2 میلیون معتاد در کشور وجود دارد که هر معتاد سالانه و به طور میانگین 375 بزه اجتماعی مرتکب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سردار سعید منتظرالمهدی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «خشونت» اولین اولویت در بخش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور گزارش شده است، افزود: هر چند در جامعه فعلی آسیب‌های اجتماعی بسیار متنوع بوده و همانند گذشته تک‌بعدی نیست، بر همین اساس مسئله پیشگیری و جلوگیری از وقع جرم در همه ابعاد آن باید مورد توجه باشد.

او با بیان اینکه حضور جوانان در فضای مجازی و عدم اطلاع کافی آنان از آسیب‌های این حوزه نیز آسیب مهمی است که امروزه به عنوان تهدیدی برای سلامت جامعه به‌ویژه جوانان محسوب می‌شود، تاکیدکرد:‌ هر چند پلیس فتا در این حوزه حضور فعالی دارد و مسائل را رصد می‌کند، ولی کاربران این فضا باید با آگاهی از نحوه محافظت در برابر خطرات این محیط، نسبت به استفاده آن اقدام کرده و همواره مسائل ایمنی را مورد توجه داشته باشند.

او با اشاره به معضل اعتیاد که سابقه طولانی در جوامع بشری داشته و به بیش از5 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد، تاکید کرد:‌ طبق آمار مجامع بین‌المللی در حال حاضر بیش از 200 میلیون نفر از جمعیت جهان درگیر اعتیاد هستند و ایران طبق خوشبینانه ترین آمار دو میلیون معتاد در سطح کشور وجود دارد که هر معتاد سالانه و به طور میانگین 375 بزه اجتماعی مرتکب می‌شود.

به گفته سخنگوی ناجا،‌ بیش از 70 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد.

منتظرالمهدی همچنین گفت: بیش از 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح در مرزهای کشور حاصل مبارزه با موادمخدر به کشور بوده است.

او گفت: جمع‌آوری همه معتادان در زمان کوتاه برای پلیس امکان‌پذیر است، اما باید توجه داشت این چاره کار نیست و اگر به مساله پیشگیری به‌ویژه با نقش مهم خانواده‌ها در این زمینه توجه نشود میزان ورودی به‌ویژه درگیر شدن جوانان در این حوزه افزایش خواهد یافت.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص فعالیت پلیس افتخاری در سطح کشور، گفت: جذب 300 هزار پلیس افتخاری در دستور کار قرار دارد که تاکنون 50 هزار نفر جذب شده‌اند که بیشتر این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.‌

105105

کد خبر: 568140

وب گردی

وب گردی