آسمان فریدونکنار برای غازهای وحشی امن شد

آسمان فریدونکنار براساس آمارهای مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران برای غازهای مهاجر امن شد. شکار دسته دسته غازهای وحشی توسط دامگاه‌دارهای فریدونکنار و با استفاده از دام‌هایی هوایی در یک ماهه گذشته به اعتراض‌های بیشماری منجر شده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه ایران هرچند زیستگاه فریدونکنار برای همه پرندگان مهاجر خطرناک است اما دامگاه دارها با استفاده از شب‌های مه آلود دسته دسته غازهای وحشی را شکار می‌کردند.
آنها فقط در یک بامداد مه آلود 1500 غاز را شکار و به قیمت هر بال پرنده 60 هزار تومان فروختند. این پرندگان در روزهایی حتی تا 200 هزار تومان به فروش می‌رسیدند. گزارش‌های چاپ شده در رسانه‌ها ازجمله روزنامه ایران با واکنش‌های مختلفی از سوی افکارعمومی رو به رو شد. هرچند پیش از این عملیات، بسیاری تخریب دام‌های هوایی را به دلیل اینکه در زمین‌ها و شالیزارهای شخصی دامگاه دارها قرار داشتند غیر قابل اجرا می‌دانستند اما «ناصر مهردادی» مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تخریب تمام دام‌های هوایی در این منطقه طی هفته گذشته خبر داد: «با پیگیری‌های مجدانه این اداره کل و برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط و مردم بومی و در راستای اجرایی شدن طرح ۵ ساله ساماندهی شکار و صید در منطقه فریدونکنار، ۴۰ نفر ازمحیط بانان پر تلاش یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری نیروی انتظامی و مردم بومی موفق شدند در دو مرحله دام‌های هوایی (غازدام‌ها) را در منطقه فریدونکنار جمع‌آوری نمایند.»
او جمع‌آوری دام‌های هوایی را یک دستاورد خوب برای مجموعه محیط زیست و دوستداران طبیعت و حیات وحش دانست و گفت: «این عملیات با همکاری مأموران نیروی انتظامی و حضور نمایندگان دادستانی صورت گرفت و در جریان آن کلیه دام‌های برپا شده در منطقه تخریب و جمع‌آوری شد.»

برخلاف سال گذشته که محیط بانان منطقه از شکارچیان کتک خورده بودند امسال و با‌وجود تجمع گروهی از صیادان با حضور مقتدر و پر تعداد نیروهای محیط زیست و همراهی مأموران نیروی انتظامی هیچگونه تنش و درگیری در منطقه رخ نداد.

105105

کد خبر: 568466

وب گردی

وب گردی