قاتل پشیمان در زندان  ادامه تحصیل داد/قاتل در زندان 3 مدرک تحصیلی گرفت

مهندس میانسال که هشت سال قبل مرتکب قتل شده بود، همزمان با تلاش برای جلب رضایت اولیای دم موفق به گرفتن سه مدرک تحصیلی در زندان شد. او یک روز قبل از میلاد پیامبر از زندان آزاد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جوان، نخستین برگه‌های این پرونده از روز 28 آبان ماه سال 86 همزمان با گزارش قتل مرد میانسالی در یک شرکت از سوی مأموران پلیس ورق خورد. مأموران کلانتری ونک پس از حضور در محل حادثه که شرکتی در خیابان توانیر حوالی خیابان ولیعصر بود، دریافتند مقتول که محمود نام داشت مدیر عامل شرکت است که با ضربات چاقوی مرد آشنایی به نام فرهاد به قتل رسیده است. بررسی ها نشان داد فرهاد که کارمند قدیمی شرکت بوده، پس از حادثه از محل گریخته است.

یکی از شاهدان گفت: فرهاد مهندس است و کارمند شرکت بود. او به خاطر مشکلاتی که داشت قرار بود با شرکت تسویه حساب کند. او ساعتی قبل به شرکت آمد و مدیر‌عامل او را به اتاقش دعوت کرد تا با هم حرف بزنند که ناگهان فرهاد چاقویی از جیبش بیرون آورد و به مدیر عامل حمله ‌ و او را خونین نقش بر زمین کرد.

سپس مأموران به سرعت محل زندگی قاتل فراری را شناسایی کردند و او را ساعت 22 شامگاه روز حادثه دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل مدیر عامل اعتراف کرد. او گفت: من چند سال با مدرک مهندسی در این شرکت کار کردم. مشکلات زیادی در زندگی داشتم تا اینکه متوجه شدم به خاطر مسئله‌ای قرار است از محل کار اخراج شوم، اما وقتی مشکلاتم را با مدیر‌عامل در میان گذاشتم، او قبول کرد کارم را ادامه دهم. وقتی از ادامه کارم اطمینان پیدا کردم درخواست وام به مدیرعامل دادم، اما او به دلیل مشکلات مالی شرکت درخواست مرا قبول نکرد. به همین دلیل با هم اختلاف پیدا کردیم. روز حادثه خیلی عصبانی بودم و در راه شرکت چاقویی از یک دستفروش خریدم که با آن مدیر‌عامل را تهدید کنم تا درخواست مرا قبول کند. وقتی به شرکت رسیدم دوباره درخواستم را با مدیر عامل مطرح کردم اما وقتی قبول نکرد با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به او زدم و فرار کردم.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه 71 دادگاه کیفری وقت استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. رأی دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل قانونی اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. سرانجام دی ماه سال 1392 در حالی که متهم پس از گرفتن استیذان حکمش از رئیس قوه قضائیه در یک قدمی چوبه دار قرار داشت، اولیای دم به دادسرای جنایی رفتند و از متهم اعلام گذشت کردند.

پس از این بخشش، پرونده متهم برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه صدور رأی دادگاه کیفری ارسال شد. صبح روز دوشنبه 7 دی ماه متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران حاضر و از سوی هیئت قضایی محاکمه شد. متهم با اظهار پشیمانی به قضات دادگاه گفت: من مهندس هستم و در این هشت سالی که در زندان بودم، ادامه تحصیل دادم و سه مدرک تحصیلی دیگر گرفتم. روز حادثه من قصد کشتن مدیر‌عامل را نداشتم و به خاطر اینکه نتوانستم خشم خودم را کنترل کنم، این حادثه رقم خورد. او در پایان گفت من از اینکه اولیای دم مرا بخشیدند، تشکر میکنم و خیلی خوشحالم.

پس از این اظهارات، وکیل متهم نیز بار دیگر از او دفاع کرد و در پایان هیئت قضایی دادگاه پس از شور، رأی به آزادی زندانی داد‌.

105105

کد خبر: 568519

وب گردی

وب گردی