حدادعادل: نماینده لاریجانی به شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی شود/خطوط قرمز ائتلاف اصولگرایان

غلامعلی حداد عادل اظهار کرد: ائتلاف اصولگرایان خطوط قرمز خود را در مشی سیاسی خود ترسیم کرده و یکی از این خطوط قرمز جریان انحرافی است. لذا این جریان در ائتلاف اصولگرایی جایی ندارد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز (چهارشنبه) در نخستین نشست ائتلاف اصولگرایان افزود: به دنبال برگزاری یک انتخابات سالم و با حضور آگاهانه مردم در انتخابات هستیم تا بتوانیم با توان بیشتری در خدمت مردم و کشور در مسیر اسلامی باشیم.
وی ادامه داد: در برگزاری این نشست، قصد تبلیغ نامزد خاصی را نداریم و به فعالیت های عمومی انتخابات که بخشی از آن را اصولگرایان بر عهده دارند، مربوط است.
حدادعادل یادآور شد: ملت در 37 سال بعد از انقلاب همیشه در این میدان موفق بوده است و انتخابات به خوبی خود حکایت از حاکمیت مردم و اراده ملی در سرنوشت کشور می کند.
وی اضافه کرد: ملت ایران با نشان دادن قدرت مردم سالاری دینی بهانه را از دست دشمنان گرفته و شکوه و وحدت خود را در انتخابات به نمایش گذاشته است.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: انتخابات هم یک فرصت است و هم یک تهدید؛ اگر آگاهانه عمل کنیم یک فرصت خوب برای هویت سیاسی و وحدت یک ملت مبدل می شود.

**9 دی نه گفتن به فتنه بود
وی با بیان این که نشست امروز به منزله اعلام تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان است، گفت: اصورگرایی را وفاداری به اصول انقلاب و اسلام می دانیم و مراد ما از اصول ، اصولی است که امام راحل و رهبری برای ادامه راه انقلاب بیان کرده اند.
حداد عادل ادامه داد: اصولگرایی تعبیری است در عالم سیاست عبارت است از اعتقاد به آنچه که امام راحل و رهبری در هدایت انقلاب مطرح کردند.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان به نهم دی نیز اشاره کرد و گفت: یادمان است که در سال 88 مردم در 9 دی برای دفاع از همه ارزشها و اعتقاداتی که در مورد تهدید قرار گرفته بود به میدان آمدند .
وی افزود: ما اصولگرایی را حرکتی سیاسی برای دفاع از همه آن ارزش ها و اعتقادات مردم در نهم دی می دانیم که بارزترین پیام آن نه گفتن به فتنه بود.
حدادعادل در ادامه گفت: در ائتلاف اصولگرایان هم تشکل ها ، احزاب و جمعیت ها حضور دارند و هم شخصیت های فعال سیاسی و روحانیونی که همواره اصولگرایان بر ارتباط با آنان تاکید داشتند.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان یادآور شد: از ماه های پیش عده ای از نمایندگان تشکل های اصولگرا و فعالان سیاسی از حضرات آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی درخواست کرده بودند که اصولگرایان را در مسیر وحدت هدایت و پشتیبانی کنند.
حداد عادل ادامه داد: بدنبال این درخواست، آیت اهلل موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان تشکیل ها و شخصیت ها و عده ای از روحانیون دعوت کردند و این ائتلاف شکل گرفت.
وی افزود: البته طبیعی است که تشکل های اصولگرایان با سلیقه های مختلفی که دارند بیش از آن است که همه آنها در یک شورا بتوانند حضور داشته باشند ولی یکی از وظایف این شورایی که تشکیل شده است طراحی سازوکاری است که همه بتوانند در این انتخابات نقش داشته باشند.

**تلاش ما تشکیل مجلسی است که به دولت کمک کند
نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سعی ما این است که مجلسی نیرومند و مردمی تشکیل شود که در اداره کشور به دولت کمک کند و این کمک را در درجه اول از طریق همدلی، همزبانی و همچنین نقد سازنده ممکن می دانیم.
حدادعادل اضافه کرد: اعتقاد داریم مساله مهم کشور، مساله اقتصادی و معیشت مردم و کمک به تولید و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن توطئه های دشمن است.
وی یادآور شد: ما به دنبال یک مجلس مستقل هستیم چرا که ما وجود یک مجلس مستقل را به سود کشور می دانیم و معتقدیم مجلس های دولت ساخته به سود دولت و نه به سود کشور است.
وی خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها اخلاق و قانون را رعایت کنند به طور قطع ما می توانیم انتخابات خوبی داشته باشیم، چرا اگر اخلاق رعایت نشود می توانید حدس بزنید چه اتفاقاتی بخصوص در فضای مجازی که کنترل آن دشوارتر است، خواهد افتاد.

**قبل از لیست انتخاباتی، سیاست های کلی مدنظر است
حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر این که لیست اسامی نامزدهای تهران قطعی شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه هنوز صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است کارهای مربوط به تهیه فهرست انتخاباتی زود است.
وی افزود: در حال حاضر به فهرست انتخاباتی نهایی نرسیده ایم البته رایزنی هایی صورت گرفته است ولی بیش از آن چه در مرحله فعلی بحث بر سر انتخاب افراد باشد، سیاست های کلی حاکم بر لیست تهران و به طور کلی فهرست نامزدهای اصولگرا در کشور است.
عضو شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: باید این ترکیب مجلس آینده ترکیبی باشد که کارآمدی داشته باشد و ما به دنبال آن هستیم که در تهران و سایر شهرها لیستی متشکل از روحانیون، دانشگاهیان، زنان، ورزشکاران، هنرمندان و متخصصین اقتصادی معرفی کنیم.
حدادعادل اضافه کرد: بنابراین قبل از این که به نهایی کردن فهرست برسیم، سیاست های کلی مورد نظر است. البته در تعیین فهرست نهایی همیشه این امکان است که در فرصت باقی مانده بعضی از جابه جایی هایی هم صورت بگیرد.

**امیدواریم نماینده لاریجانی به شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی شود
وی در پاسخ به این سوال که نماینده آقای لاریجانی در شورای ائتلاف چه کسی است و مشارکت لاریجانی در شورای ائتلاف به چه صورت انجام می شود؟ گفت: ما آقای لاریجانی را اصولگرا می دانیم و قرار است که شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان همه طیف های اصولگرا را با تنوع سلیقه ها در بر بگیرد و حتما از روز اولی که بحث ائتلافی از اصولگرایان بوده است حضور لاریجانی هم در نظر گرفته شده است .
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: آیت الله موحدی کرمانی دوبار در این باب صحبت کردند و فراکسیون رهروان ولایت هم که در مجلس به لاریجانی نزدیکترند خودشان اعلام کردند در مسیر روحانیت حرکت خواهند کرد و ما امیدواریم وی هرچه زودتر نماینده خود را به این شورا معرفی کند.
حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سرلیستی اصولگرایان گفت: درباره اصل لیست هنوز صحبت نشده است تا چه برسد به سرلیستی آن و تعیین سرلیستی هم از مسایلی است که در یک سازوکاری که پیش بینی می شود تعیین خواهد شد که فعلا هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

**باهنر در دوره هشتم هم نمی خواست ثبت نام کند
وی در پاسخ به این سوال که آقای باهنر در این دوره ثبت نام نکردند، چه معنایی برای اصولگرایان می تواند داشته باشد و این جزو نقشه طراحی شده ائتلاف اصولگرایان است؟ گفت: شرکت نکردن آقای باهنر جزء نقشه طراحی شده اصولگرایان نبوده و بنده نیز از این ثبت نام نکردن مطلع نبودم.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اما این کار ایشان در گذشته نیز سابقه داشته و در مجلس هشتم نیز قصد ثبت نام نداشتند که بنده که متوجه شدم با اصرار متقاعدش کردم که ثبت نام کنند. حدادعادل ادامه داد: اما در این دوره نیز بدون هیچ گونه صحبت قبلی ثبت نام نکردند و حتما تشخیص داده است تا بعد از 28 سال فرصتی برای یک نیروی جوان داده شود. ولی به طور قطع نقش سیاسی خود را در اصولگرایی و کشور ایفا خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نبود باهنر خلائی در ائتلاف نیست؟ گفت: خیر. برای اینکه نعمت فراوان است.

**شورای رهبری ائتلاف نداریم
حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا آقای ناطق نوری در شورای رهبری ائتلاف جایگاه دارد؟ گفت: تعبیر رهبری اصولگرایان بار اول است که می شنوم. هیچ وقت چنین تعبیری نداشتیم و در سازوکار اصولگرایان این تعبیر به کار نرفته است. آقای ناطق هم در واقع در جمع اصولگرایان حضور دارند و آنچه از دستشان برآید انجام می دهند.

201/201

کد خبر: 568535

وب گردی

وب گردی