از«علی راهجیری» در هفته وحدت تجلیل می‌شود

از علی راهجیری - هنرمند خوشنویس - در برج تاریخی آزادی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز مراسم بزرگداشت استاد علی راهجیری به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت 10 دی‌ماه ساعت 18 تا 20 در سالن همایش‌های برج تاریخی آزادی برگزار می‌شود.

راهجیری از خوشنویسان پیشکسوت کشور است که در سن 77 سالگی، خطی استوار، متین و زیبا دارد. او متولد سال 1317 و پرورش‌یافته مکتب اساتید بزرگی مانند زرین‌خط، فرزیب، ابوالفضل موسوی کجوری، برادران میرخانی و کاوه است و به زبدة‌الکتاب شهرت دارد. حاصل بیش از پنج دهه فعالیت هنری او، نگارش 15 جلد کتاب به خط نستعلیق و شکسته نستعلق است.

اطلاعات او درباره تعلیم نستعلیق و شناخت ابزار خوشنویسی به‌گونه‌ای است که او را می‌توان دایره‌المعارف خوشنویسی دانست.

از نکات بارز خط این خوشنویسی، قوت قلم و استحکام نستعلیق او در عین کهولت سن است که شاید از عنایات اهل بیت (ع) باشد که او خادم آستان آن‌هاست.

از آثار پژوهشی این خوشنویس می‌توان به تذکره خوشنویسان معاصر، تاریخ مختصر خط، سیر خوشنویسی در ایران، زندگانی و آثار عماد الکتاب و تذکره خوشنویسان ایران نام برد. مناجات پیر هرات، صد پند لقمان و کتاب ملستان اثر میرزا ابراهیم مدایح نگار که اثری مستقل در قالب کتابت است از آثار ارزنده او است.

در این بزرگداشت که به همت فرهنگسرای رویش با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9 و مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می‌شود، از کتاب «در اشک» مجموعه‌ی اشعار «در توحید» و «مراثی و مناقب اهل بیت علیه‌السلام» به قلم راهجیری رونمایی می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به میدان آزادی، سالن همایش‌های برج آزادی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66688553 تماس حاصل کنند.

504502

کد خبر: 568662

وب گردی

وب گردی