گشت خودروهای دوربین‌دار پلیس راهور در پایتخت/ جریمه ها،‌ پیامک می شوند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: چهار دستگاه خودرو کنترل مکانیزه دوربین دار با گشت زنی در سطح پایتخت، تخلف توقف حاشیه ای و ساکن(پارک دوبله و غیرمجاز) خودروها در سطح کلانشهر تهران را برای اعمال قانون ثبت و ضبط می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مشرق، سردار تیمور حسینی روز چهارشنبه با اشاره کارکرد این خودروهای مکانیزه در ثبت تخلفات ساکن(پارک دوبله و غیرمجاز حاشیه ای) گفت: گستره فعالیت این خودروها، مناطق مرکزی شهر و همچنین محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد پایتخت تعریف شده است.
او با تاکید بر اینکه طرح خودروهای مکانیزه پارک حاشیه ای فقط در تهران اجرایی شده، گفت: فعالیت این چهار دستگاه خودرو مکانیزه از 19 آبان ماه امسال در مناطق مرکزی شهر تهران آغاز شده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این خودروهای مکانیزه علاوه بر ثبت تخلف پارک حاشیه ای و دوبله خودروها، توقف غیرمجاز در معابر دارای پارکومتر را نیز برای اعمال قانون، ثبت می کنند.
به گفته سردار حسینی، تخلفات ثبت شده توسط این خودروها از طریق پیامک به رانندگان و مالکان خودرو اعلام می شود.

رییس پلیس راهور پایتخت کاهش دخالت نیروی انسانی را یکی از ویژگی های بارز این طرح عنوان کرد و گفت: استفاده از این خودروهای مکانیزه سرعت و دقت ثبت تخلفات را نیز افزایش داده است.

او کاربری این خودروها را تنها در تخلفات غیرمجاز ساکن از جمله پارک حاشیه ای(منجر به سد معبر) و دوبل عنوان کرد.

خودروی کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای، نوزدهم آبان ماه امسال طی مراسمی با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در شهرک آزمایش رونمایی شد.

این خودرو مجهز به دستگاه ایست سنج در قسمت سمت راست خود است و می تواند اطلاعات را با دستگاه ایست سنج کنار خیابان تطبیق داده و چند تخلف دیگر را رصد و به مرکز منتقل می کند.

20102

کد خبر: 568712

وب گردی

وب گردی