سند راهبردی توسعه فرهنگی دانشگاه‌ها تدوین می‌شود

در دومین نشست معاونان فرهنگی 13 دانشگاه کشور، تدوین سند راهبردی توسعه فرهنگی دانشگاه ها، براساس اسناد بالادستی فرهنگی در آموزش عالی کشور، بویژه سند دانشگاه اسلامی، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران و دبیر شورای معاونان فرهنگی 13 دانشگاه بزرگ کشور، پس از اتمام این نشست در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مزبور و مثبت خواندن نتایج آن گفت: خوشبختانه در دومین نشست که با حضور 12 عضو شورا برگزار شد، مباحث مهمی درخصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های عضو اتحادیه دانشگاه های بزرگ کشور مطرح و نتایج خوبی نیز اتخاذ شد.

وی بررسی اساسنامه اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران و ارائه پیشنهادات اصلاحی در بخش فرهنگی و اجتماعی این اساسنامه را ازجمله دستورات جلسه عنوان کرد و افزود: دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های بزرگ کشور، اساسنامه پیشنهادی این اتحادیه را برای بررسی به کارگروه های مختلف ارسال کرده بود و خوشبختانه معاونان فرهنگی این 13 دانشگاه نظرات ارزشمندی را برای غنی تر کردن حوزه فرهنگی و اجتماعی آن ارائه کردند که قطعا در نسخه نهایی اساسنامه لحاظ خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تصمیم شورای معاونان فرهنگی 13 دانشگاه بزرگ کشور برای ایجاد کمیته های تخصصی و کارکارشناسی بر روی موضوعات و اولویت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد وگفت: امیدواریم با تشکیل کمیته‌های تخصصی هم بتوانیم دقت کارشناسی خود را در اخذ تصمیمات بالا بریم و هم سرعت و وسعت عمل خود را بیشتر کنیم.

سرسنگی در ادامه به دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه علاوه بر موضوعات یاد شده مسائلی همچون اهمیت موضوع ارتباط دانشگاه با خانواده های دانشجویان و همکاری دانشگاه و خانواده برای تضمین دوره تحصیلی پربار دانشجو، لزوم توجه به نیازهای فرهنگی در کلیه فعالیت های دانشگاهی، اهمیت برگزاری کرسی های آزاداندیشی و مکانیسم برگزاری موفق این کرسی ها، ایجاد انگیزه و مشوق های لازم برای طرح های فرهنگی منطبق با اهداف دانشگاه، تاثیر استفاده از فضای مجازی در فعالیت های فرهنگی و ... مطرح و مورد توجه قرار گرفت.

دانشگاه های شهید بهشتی، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، اصفهان، شیراز، علامه طباطبایی، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت، فردوسی مشهد، تبریز و تهران، 13 دانشگاهی هستند که به تازگی اتحادیه ای را برای هم افزایی و تشریک مساعی در خصوص توسعه آموزش عالی کشور و کمک به حوزه های سیاستگذاری و اجرا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل داده اند.

رئیس شورای عالی این اتحادیه، دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران بوده و دبیرخانه آن در دانشگاه تهران مستقر است.

20101

کد خبر: 568729

وب گردی

وب گردی