خبر خوش برای  مبتلایان  به سرطان ریه /یک داروی ایمنی درمانی موجب افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان ریه پیشرفته می شود

مطالعه ای روی بیماران مبتلا به سرطان ریوی پیشرفته و مقاوم به شیمی درمانی نشان داده است که یک داروی ایمنی درمانی که معمولا برای سایر سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند اسلحه ای امیدوارکننده در مبارزه با این سرطان باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه که در دانشگاه Yale صورت گرفته است، محققین دریافته اند که داروی pembrolizumab در مقایسه با برخی داروهای شیمی درمانی دیگر می تواند درمانی موثر برای سرطان ریه پیشرفته باشد. در این نوع سرطان ریوی پیشرفته که آن را NSCLC می نامند، تومورها بیومارکری به نام PD-L1 را بیان می کنند که آنها را در برابر ایمنی درمانی و حملات ایمنی مقاوم و شکست ناپذیر می کند.

به نظر می رسد که داروی pembrolizumab به عنوان یک داروی ضد PD-L1 عمل می کند. مطالعات نشان داده است که استفاده از این دارو در مراحل اولیه تر بیماری می تواند مزایای بیشتری را برای بیمار به همراه داشته باشد. در این مطالعه، محققین دارو را برای بیمارانی که تومورهایشان بعد از شیمی درمانی نیز پیشرفت داشت، استفاده کردند.

نتایج نشان داد که داروی pembrolizumab علی رغن عوارض جانبی کمی که دارد در مقایسه با شیمی درمانی بسیار قابل تحمل تر است و می تواند خیلی زودتر و پیش از این که تومور به مراحل پیشرفته برسد برای بیمار تجویز شود. این دارو به تازگی به وسیله FDA برای درمان سرطان ریوی NSCLC که تومورهایش PD-L1 را بیان می کنند مورد تایید قرار گرفته است.

105105

کد خبر: 568797

وب گردی

وب گردی