آیت الله سید على محقق داماد: سید حسن خمینی به رتبه ى اجتهاد و قدرت استنباط نائل آمده است

حضرت آیت الله سید علی محقق داماد از اساتید مبرّز حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت خانوادگی و علمی یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، تأکید کرد "ایشان به رتبه اجتهاد و قدرت استنباط نائل آمده است".

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جماران، متن تاییدیه ایشان بدین شرح است:

بنام خداوند بخشنده بخشایشگر
حمد و سپاس براى خداست و بهترین صلوات و تحیات الهی بر بهترین انبیاء و پایان بخش رسولان و خاندان پاکش خصوصاً داماد و جانشین برحقش على بن ابى طالب علیه السلام و الصلاة و فرزندان پاک و برگزیده اش رواست و لعنت دائم پروردگار دشمنانشان را سزاست.
از زمره نعمت هایى که خداوند بر من به واسطه آنها منت نهاد حضور برادر عزیزم حجة الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دامت افاضاته در دروس فقه و اصولم بود.
ایشان که نواده رهبر انقلاب اسلامى ایران مرحوم آیت الله العظمى خمینى است داراى قوه علمى بالا و سلیقه ى مستقیم و نظر دقیق است.
ایشان یک دوره ی کامل در درس اصول شرکت نموده و شانزده سال نیز به طور مستمر در درس فقه حاضر می شد، در حالیکه خود در همان زمان، مکاسب و کفایه یعنى دروس سطح عالى حوزه علمیه را تدریس مى کرد.
لذا با عنایت به هوش خانوادگى سرشار و تلاش علمى بسیار ونیز حضور مداوم در مجالس علمى و کوشش وافر در فهم عمق مسائل ، به بالاترین مراتب علمى رسیده است و دیگر نیازى به شرکت در درس ندارد و خود به تدریس فقه و اصول بر شاگردانش مبادرت نموده و الحمد لله به بالاترین درجات و مراتب علمى دست یافته است به حدى که به رتبه ى اجتهاد و قدرت استنباط نائل آمده است.
از خداى متعال دوام توفیقاتشان را خواستارم و امید دارم که ذخیره انقلاب اسلامى و یادگار صالحى براى جدّ خویش باشد.
امیدوارم که مرا از دعاى خیر فراموش نکند. سلام و رحمت و برکات خداوند بر او باد.
سید على محقق داماد

201/201

کد خبر: 568893

وب گردی

وب گردی