رشته شیشه‌گری احیا می شود

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر از انعقاد تفاهمنامه‌ای بین جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر با کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت:جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر در نظر دارد با توسعه فعالیت های خود در زمینه مد و لباس، بیش از گذشته در این حوزه مهم نقش آفرینی نماید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، بهزاد رشیدی، گفت: با وجود ساختارهایی که در جهاد دانشگاهی هنر ایجاد و فعال شده، این واحد می تواند به عنوان مرکزی برای پشتیبانی علمی، فنی و اجرایی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و خدمات هنری مورد نیاز کشور به ویژه مجموعه جهاددانشگاهی عمل نماید.

او درمورد فعالیت ها و برنامه های جهاددانشگاهی هنر توضیح داد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی هنر شامل سه حوزه خدمات هنری، آموزش‌های تخصصی و کاربردی هنر و برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی ملی و دانشگاهی با موضوعات هنری می‌شود.خدمات تخصصی هنری در واحد هنر در سه موضوع "مستندسازی تصویری و مکتوب"، "طراحی مد و لباس"،"طراحی و گرافیک"و "کارگاه شیشه گری"ارائه می شود.

مستندسازی تصویری و مکتوب

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه مستند سازی تصویری و تولید فیلم های مستند کوتاه با رویکرد فناوری و صنعتی را مهمترین حوزه فعالیتی جهاددانشگاهی هنر خواند و افزود: این فعالیت ها در مرکز مستندسازی دانش و صنعت جهاد هنر انجام می شود.ا ین مرکز در یک سال گذشته فیلم‌های مستندی را برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هلیکوپتری ایران، پژوهشگاه رویان، دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی شریف و بهزیستی و واحد های مختلف جهاد دانشگاهی ساخته است.

چهارمین جشنواره نقش تن‌پوش

رشیدی در ادامه درمورد فعالیت های این واحد در زمینه مد و لباس گفت: جهاد دانشگاهی هنر در ماه‌های اخیر تفاهم نامه‌ای با کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کرده و در نظر دارد با توسعه فعالیت های خود در زمینه مد و لباس، بیش از گذشته در این حوزه مهم نقش آفرینی نماید.

او از برگزاری چهارمین جشنواره نقش تن پوش خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه 14 دی ماه از ساعت 16 الی 18 در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار می شود. همچنین جشنواره طراحی مد و لباس دانشجویی(دیبا) از دیگر فعالیت های واحد هنر است که هفتم دی ماه جاری با همکاری دانشکده شریعتی تهران و کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد برگزار شد.

تاسیس دفتر ایسنا در دانشگاه هنر

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی جهاد هنر با هدف ارتقای سطح دانش و تجربه تخصصی و همچنین تعهد اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر و با کمک خود آنان در سطح دانشگاه هنر برگزار می شود، افزود:در یک سال گذشته برنامه هایی همچون برگزاری سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، ایجاد دبیرخانه جشنواره مد و لباس دانشجویی دیبا، ایجاد کانون‌های دانشجویی، گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه هنر، رایزنی برای ایجاد دفتر ایسنا در دانشگاه هنر و همکاری در برنامه های فرهنگی و دانشجویی در این دانشگاه طراحی و اجرا شده که هریک در نوع خود آثار و برکات مثبتی در جامعه مخاطبان و به ویژه در بین دانشگاهیان دانشگاه هنر داشته است.

رشیدی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بالای دانشگاه هنر و بازدید اخیر رئیس و معاونان دانشگاه هنر از ایسنا، گفت: با همکاری ایسنا، دانشگاه هنر و جهاددانشگاهی واحد هنر، به زودی دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دردانشگاه هنر فعالیت خود را آغاز می کند.

حمایت از طرح ها و ایده‌های خلاقانه دانشجویان

او با تاکید بر اینکه نقش دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه هنر این واحد ویژه و تعیین کننده است، افزود: در نظر داریم از توان و قابلیت های استادان دانشگاه هنر نیز در توسعه فعالیت های پژوهشی این واحد استفاده کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه فعالیت های جهاددانشگاهی همیشه براساس نیازهای جامعه بوده، افزود: امروز نیز رویکرد اصلی ما این است که با تجمیع توان مندی های موجود در دانشگاه هنر و قابلیت ها و تجارب بالای جهاددانشگاهی، در موضوعات مهم و کلیدی هنری و فرهنگی کشور نقش آفرینی کنیم.

رشیدی تاکید کرد: جهاد هنر از ایده ها و طرح های خلاقانه و کاربردی دانشجویان، دانش آموختگان و استادان دانشگاه هنر حمایت می کند و برنامه این است که با کمک خود ایشان ایده های خلاقانه به محصول و نتیجه لازم برسند.

ارائه آموزشهای تخصصی و کاربردی متناسب با نیازهای کشور

او در ادامه با اشاره به فعالیت های آموزشی این واحد، گفت: در مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی این واحد بیش از 100 دوره آموزشی کوتاه مدت، تک درس و کارگاه عملی با موضوعات مختلف هنری، با حضور اساتید برجسته برای جوانان و دانشجویان و با رویکرد تخصصی، اشتغال زایی و کارآفرینی برگزار می شود.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر ادامه داد: دوره های آموزشی خوشنویسی، گرافیک، انیمیشن، طراحی لباس، مجسمه سازی، چرم دست دوز، عروسک سازی، عکاسی دیجیتال، ساخت زیور آلات، نمایشنامه نویسی، الگوسازی و دوخت، طراحی طلا و جواهر، دوخت سنتی و مدرن، اسکیس و راندوی معماری، دکوراسیون داخلی، سفال، طراحی عمومی، طراحی چهره، طراحی آناتومی، طراحی طلا و جواهر، طراحی لباس، اسکیس و راندو ، نقاشی و نقاشی دیواری و پتینه از جمله دوره های آموزشی این مرکز است.

احیای شیشه گری با آموزش تخصصی

رشیدی با اشاره به سمیناری که با موضوع شیشه گری در 25 آذر ماه در جهاد هنر برگزار شد، گفت: دوره آموزشی شیشه‌گری با حرارت مستقیم(لمپ ورکینگ) برای اولین بار در کشور توسط مرکز آموزشهای تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی هنر طراحی و اجرا می شود.

او از راه اندازی مرکز خدمات تخصصی و کارگاه شیشه‌گری در کنار مرکز آموزش جهاد هنر خبر داد و افزود: برای کمک به احیای این رشته هنری و برای اینکه بتوانیم آموزش شیشه گری با حرارت مستقیم را به صورت عملی و به روش استاد شاگردی و کاربردی به فراگیران آموزش دهیم، مرکز خدمات تخصصی و کارگاه شیشه گری را در کنار مرکز آموزش جهاد هنر راه اندازی کرده ایم، تا فراگیران علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی، زیر نظر استادان خود، از نزدیک و به صورت عملی کار شیشه گری را انجام دهند.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه هنر در پایان گفت: آموزش شیشه گری با حرارت مستقیم که برای اولین بار در کشور در جهاد دانشگاهی هنر آغاز شده، مصداق آموزش های تخصصی و کاربردی، شغل محور بودن و تناسب با نیازهای جامعه می باشد و امیدواریم جهاد دانشگاهی هنر به پایگاهی برای احیای شیشه گری ایران تبدیل شود.

20104

کد خبر: 568994

وب گردی

وب گردی