شب میدان توپخانه  برگزار می شود

میدان توپخانه­ تهران سالهای متمادی مرکز شهر تهران بوده است. این مرکزیت موجب شده است تا میدان کانون حوادث و تحولات اجتماعی و تاریخی ایران باشد، حوادثی که چهره­ امروزین کشور را ساخته و پرداخته است. بسیاری از خاطرات جمعی در این فضای شهری شکل گرفته و امروز میدان جز یکی دو نشانه­ مختصر، هیچ هویتی را بیاد نمی آورد.

به گزارش ایسکانیوز مجله بخارا این بار با همکاری بنیاد ملت، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار شب میدان توپخانه را برگزار می کند. سید عبدالله انوار،پیروز جناحی، مهرداد زاهدیان و علی دهباشی سخنرانان این مراسم‎اند. و فیلم مستند « میدان بی حصار» ساخته مهرداد زاهدان به نمایش درمی آید.

مهرداد زاهدیان تحصیلکرده در رشته­ ی عکاسی از هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فلسفه از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است. در کارنامه­ ی فیلمسازی او بیش از بیست عنوان فیلم کوتاه و مستند وجود دارد. تعدادی از فیلم­های مستند ساخته شده توسط زاهدیان در مراکز دانشگاهی و آکادمی­های هنری معتبر جهانی بعنوان منابع تحقیقاتی، بطور مستمر نمایش داده می شوند

مستند میدان بی ­حصار، محصول دو سال تلاش زاهدیان بود که توانست عنوان بهترین مستند سال در سال 1387 را به خود اختصاص دهد. این مستند نیز بارها در مراکز علمی و سمینارهای شهری به نمایش درآمده و مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفته است.

زمان برگزاری مراسم یکشنبه 13 دی ماه 1394 ـ ساعت 5 عصر به آدرس خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، کانون زبان فارسی می باشد.

504502

کد خبر: 569300

وب گردی

وب گردی