معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:  حمایت از تولید محتوا یکی از اولویت‌های مهم در کشور است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در دانشگاه آزاداسلامی لاهیجان با بیان اینکه در دوسال گذشته دو سند بسیار مهم توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: حضور مؤثر در حوزه اقتصاد مقاومتی و علم، فناوری و حضور مؤثر در اقتصاد ملی هدف این دو سند مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی براری با بیان اینکه حمایت از تولید محتوا یکی از اولویت‌های مهم در کشور است، گفت: در آینده نزدیک ۸۰ درصد بازار فناوری اطلاعات در اختیار تولیدکنندگان محتوا و ۲۰ درصد در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث ما این است که در حوزه اقتصادی فناوری اطلاعات حضور موثری داشته باشیم، بیان کرد: باید مطالعه و بررسی کنیم که الگوهای آن چگونه است و چگونه دانشگاه‌های گیلان و دانشگاه آزاد لاهیجان در این عرصه مؤثر است.

براری با ارائه آماری درباره تعداد دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات در کشور با بیان اینکه حدود ۱۷ درصد از دانشجویان کشور در حوزه کامپیوتر، آی تی و برق مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیشترین حجم دانشجویان در حال تحصیل کشور در این رشته‌ها هستند و در استان گیلان ۱۹/۲ درصد دانشجویان در این همین رشته‌ها تحصیل می‌کنند و استان گیلان در این آمار در رده بالا قرار دارد و هدف ما از حضور در گیلان و لاهیجان را کاملا مشخص می‌کند.

وی با ذکر مثالی با بیان اینکه فردی در ایران با ورود به حوزه انیمیشن و گیم در سطح یک‌سال توانست مبلغ ۴۴۱ میلیون تومان درآمد داشته باشد، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی شریف با طراحی ابر سلامت که ارائه کرد، در یک ماه نزدیک به یک و نیم میلیون نفر عضو داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کسب و کارهای اینترنتی و جدید قابل مقایسه باکارهای قدیمی نیستند، افزود: برای مثال شرکت هواپیمایی ترکیه و واتس آپ هر دو در حوزه جابه‌جایی فعالیت می‌کنند که یکی در حال جابه‌جایی افراد و دیگری در حال جابه‌جایی پیام است، هواپیمایی ترکیه با قدمت صدسال ۸میلیارد دلار و واتس آپ با قدمت کمتر از ۱۰ سال ۱۹ میلیارد دلار درآمد دارد.

براری در ادامه با ارائه آماری جالب از ضریب نفوذ موبایل در شهر لاهیجان، گفت: لاهیجان شهری است که بیشترین بازار اقتصاد فناوری را در کشور دارد چون ضریب نفوذ موبایل متوسط کشوری ۹۲ درصد است ولی در لاهیجان ۹۹ درصد است.

وی افزود: تقریبا ۱۶۲ هزار نفر در لاهیجان زندگی می‌کنند و نزدیک به ۱۶۲هزار سیم کارت در این شهر وجود دارد که اگر روزانه فقط یک خدمت صدتومانی به این سیمکارت ارائه دهیم مبلغی در حدود ۱۶ میلیون تومان در روز است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دو سال گذشته توسعه زیرساخت را در دستور کار خود قرار دادیم و در ابتدای دولت سه میلیون مودم ADSLدر ایران وجود داشت ولی این آمار به ۹ میلیون رسید، بیان کرد: در روز اول دولت ۲۵۰ هزار موبایل به اینترنت وصل بودند اما اکنون این آمار به بالای ۲۰ میلیون رسیده است.

در پایان سخنرانی، دکتر براری از مرکز تحقیقاتی رباتیک دکتر حسابی بازدید کردند و با فعالیت‌ها و توانمندی های این مرکز از نزدیک آشنا شد.

20101

کد خبر: 569420

وب گردی

وب گردی