ساموئل: هواداران ایرانی شگفت‌انگیز هستند

مدافع پیشین استقلال از خاطرات حضور چهار ساله‌اش در ایران با یک نشریه انگلیسی صحبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نشریه «سان» انگلیس نوشت: جی‌لوید ساموئل با چهار سال بازی در لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران دنیایی دیگر را تجربه کرد. ستارگان لیگ برتر جذب بازی در آمریکا، دبی و چین می‌شوند، ولی بعید بود که مقصد مدافع پیشین استون‌ویلا سرزمین خلیج فارس باشد.

ساموئل در گفت‌و‌گو با «سان» با اشاره به اینکه باشگاه‌های ایرانی مایل به پرداخت دستمزد هفتگی 20 هزار پوند به وی بودند، در خصوص انتخاب لیگ برتر ایران برای بازی کردن گفت: ایرانی‌ها آماده هزینه کردن بودند. قطعاً به لحاظ مالی هم رفتن به لیگ برتر ایران بهترین گزینه برای من بود.

این مدافع 34 ساله پس از چهار سال بازی در ایران حالا به انگلیس بازگشته و آماده هر چیزی است. پس از بازی در لیگ برتر انگلیس ساموئل آماده چالش و فرهنگی جدید بود، ولی هیچکس به او در مورد سنت قربانی کردن گوسفند چیزی نگفته بود.

مدافع پیشین استقلال در این خصوص اظهار داشت: وقتی در زمین مسابقه گوسفندی را قربانی کردند، بازیکنان از روی خون جاری شده رد شدند و طوری رفتار کردند که انگار اتفاقی نیفتاده است. آنها این کار را در زمین به نوعی برای خوش‌شانسی، تغییر روحیه و امیدواری به پیروزی انجام می‌دادند.

ساموئل عنوان کرد: کسی پیش از بازی به من نگفته بود که قرار است چنین اتفاقی در زمین بیفتد. آنها (ایرانی‌ها) به قربانی کردن گوسفند اعتقاد دارند، به همین خاطر من به شخصه مشکلی با این قضیه ندارم اما شوکه شده بودم. تنها دوست داشتم یک نفر پیش از بازی به من می‌گفت که قرار است چنین اتفاقی رخ دهد. دفعه بعدی که دیدم گوسفند دیگری را برای قربانی کردن به زمین مسابقه آوردند، رویم را برگرداندم.

ساموئل که پس از مدت طولانی حضور در استون‌ویلا به بولتون پیوست و پس از آن به ایران رفت و به استقلال تهران محلق شد عنوان کرد که هیچ تنش سیاسی در ارتباط با ایران حس نکرده است.

وی تأکید کرد: اولین سورپرایز در مورد ایران، آب‌و‌هوایش بود. فکر می‌کردم که ایران هم همانند دبی و ابوظبی آب‌و‌هوای گرمی داشته باشد، ولی من در ایران برف هم دیدم. من داشتم زبان فارسی هم یاد می‌گرفتم که یادگیری‌اش آسان نبود چون می‌خواستم از این طریق با بازیکنان صحبت کنم و در زمین اطلاعات لازم را بگیرم و زندگی کنم.

بازیکن پیشین استون‌ویلا ادامه داد: وقتی از دنیای غرب به ایران می‌روید، همه چیز در آنجا متفاوت است. من نمی‌توانستم در خیابان‌های شهر با شلوارک قدم بزنم حتی در تابستان. تنها زمانی قادر به پوشیدن شورت ورزشی بودیم که مسابقه داشتیم.

او در ادامه توصیفش از ایران گفت: ایرانی‌ها رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیبایی دارند، ولی مصرف مشروبات الکلی در آن ممنوع است و به عنوان یک خارجی باید خود را با این شرایط وفق دهید.

ساموئل اظهار داشت: فوتبال ایرانی‌ها هم خیلی متفاوت بود. من بر این باورم که فوتبال ایران در یک حباب گرفتار شده و این دنیایی واقعی بود. پس از بازی در بالاترین سطح به ایران رفتم و باید لباس ورزشی‌ام را خودم می‌شستم. زمین‌های فوتبال در ایران چنگی به دل نمی‌زد. در چند بازی بود که با خودم فکر کردم که من اینجا چه کار می‌کنم ولی پس از آن به شرایط عادت کردم.

مدافع پیشین استقلال تأکید کرد: هواداران ایرانی شگفت‌انگیز هستند. آنها صحنه‌های جالبی را در ورزشگاه رقم می‌زنند. فکر نمی‌کنم بازیکنان زیادی وجود داشته باشند که مقابل 100 هزار تماشاگر بازی کرده باشند.

ساموئل در پایان با اشاره به اینکه به فکر بازگشت به میادین است، عنوان کرد: قطعاً من بازیکن قدرتمندی از تمامی جنبه‌ها هستم. من 34 ساله هستم و دوباره به فکر بازی کردن هستم.

601/604

کد خبر: 569438

وب گردی

وب گردی