گرانی لبنیات در شرایط آلودگی هوا تصمیم نادرستی است/ ضرورت تعیین نرخ لبنیات براساس درآمد ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه گرانی لبنیات منجر به تغییر چرخه اقتصادی غذایی مصرف کننده می شود، گفت: دولت به جای افزایش نرخ لبنیات راهکاری برای افزایش مصرف پیدا کند زیرا ما با معضلی بنام آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنیم که سلامت جسمانی شهروندامان را هدف گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، ابوذر ندیمی درباره گران شدن لبنیات، گفت: گرانی لبنیات منجر به تغییر الگوی مصرف می شود درنتیجه تولیدکننده هم متضرر می‌شود و به همین علت نرخ لبنیات باید برطبق درآمد تمام اقشار جامعه تعیین شود تا دهک‌های پایین جامعه از این کالاها محروم نشوند.

نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ملاک گران شدن لبنیات نباید معیار جهانی کالا باشد، بلکه باید بر طبق پارامترهای اقتصاد درآمد ملی نرخ کالاهای اساسی تعیین شود، گفت: باید گزارشی مبسوط از میزان یارانه‌های شیر ارائه شود تا مشخص شود در این راستا دولت چه اقداماتی انجام داده است.

گرانی لبنیات در شرایط آلودگی هوا تصمیم درستی نیست

او، با بیان اینکه گرانی لبنیات در شرایط آلودگی هوا تصمیم درستی نیست،گفت: در زمان آلودگی هوا دولت باید با بهره گیری از مکانیزه های سلامتی و بهداشتی راهکاری طراحی کند که تمام اقشار مردم بتواند خصوصا در این مقطع از لبنیات استفاده کنند تا اثرات آلودگی هوا در فضای کشور تا حدی کنترل شود.

ندیمی گفت: هزینه تمام شده، نرخ بهره وری و سیاست گذاری قیمت موضوعی است که باید براساس تمام دهک‌های اقتصادی جامعه تعیین شود و بطور واقع بینانه، گرانی کالای خاصی مانند لبنیات نمی تواند اقتصاد را به سمت محورهای توسعه ای رهنمون کند.

نماینده مردم سیاهکل درمجلس،گفت: سیستم اقتصادی کشور باید با پارامترهای اصولی تدابیری اتخاذ کند که کالاهای از جنس لبنیات که سر و کاری با نیازهای اساسی غذایی کشور دارند، به سادگی گران نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،گفت: اگر هزینه‌های لبنیات سیر صعودی داشته باشد به طورحتم مصرف کننده تغییر الگوی مصرف خواهد داد و این در حالی است که مصرف کننده در بلندمدت اصراری بر تحمل سو مدیریت نخواهد داشت.

سازمان حمایت با افزایش 6 درصدی قیمت فرآورده های لبنی موافقت کرد. در ابلاغیه سازمان حمایت به انجمن صنایع لبنی آمده است که تولیدکنندگان از ابتدای دی ماه می توانند قیمت محصولات لبنی پرمصرف مانند شیر ،پنیر،ماست که مشمول قیمت گذاری هستند تا 6 درصد افزایش دهند.
همچنین طبق این ابلاغیه کارخانجات لبنی باید نسبت به افزایش 100 تومانی قیمت خرید شیرخام از اول دی 94 اقدام کنند به صنایع لبنی این اجازه داده شده که عرضه سایر محصولات لبنی به صورت عرضه و تقاضا، تولید و خرید و فروش شود.

401102

کد خبر: 569604

وب گردی

وب گردی