سرمای شدید در راه است؛ گاز را درست مصرف کنیم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به بروز سرمای شدید و کاهش دمای هوا در هفته آینده باید در مصرف گاز صرفه جویی کنیم.

به گزارش اسکانیوز و به نقل از ایرنا، «حمیدرضا عراقی» در مراسم امضای موافقتنامه همکاری انجام طرح های اولویتدار حوزه پایین دست صنعت نفت با دانشگاه های برگزیده، گفت: باید تلاش شود درجه حرارت مناسب در ساختمان ها حفظ شود چون هفته آینده افزون بر سرمای شدید، آلودگی هوا خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: امیدواریم با رعایت صرفه جویی افزون بر استفاده از هوای سالم، مصرف را نیز کاهش دهیم.
او درباره امضای موافقتنامه همکاری انجام طرح های اولویتدار حوزه پایین دست صنعت نفت با دانشگاه ها گفت: کار مطالعه طرح های اولویتدار حوزه پایین دست صنعت نفت باید با تدبیر و درایت انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: ایجاد رقابت در این بخش می تواند به پیشبرد هدف ها کمک کند و بدون رقابت، این کار به نتیجه نمی رسد.
بر پایه موافقنامه هایی که امروز به امضا رسید، دانشگاه های تهران، پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه علم و صنعت و شرکت (او.تی.سی- OTC) اجرای سه طرح شرکت ملی گاز ایران درباره تدوین دانش فنی فرایند مینی ال.ان.جی و تجهیزات کلیدی آن، تدوین دانش فنی فرایندهای شیرین سازی و ساخت کاتالیست ها و تدوین و توسعه دانش فنی ساخت تجهیزاتی مانند توربین و کمپرسور را بر عهده گرفتند.
این طرح ها برای مدت پنج سال و با هزینه حدود ٩١0 میلیارد ریال به این دانشگاه ها واگذار شده است.
همچنین در مراسم امروز، چهار طرح مطالعاتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی شامل متانول، الفین، پروپیلین و کاتالیست های پلی الفین به ترتیب به دانشگاه های شیراز، تربیت مدرس، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و صنعتی امیرکبیر واگذار شد.
ارزش این موافقنامه ها نزدیک به یک هزار و یکصد میلیارد ریال برآورد می شود که قرار است در پنج سال اجرا شود.
رهبر معظم انقلاب بیستم آبان ماه امسال در دیدار رئیسان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مرکزهای رشد و پارک های علم و فناوری تاکید کردند «یکی از راه های ایجاد اشتغال برای تحصیلکردگان ما، همین مساله ارتباط صنعت و دانشگاه است. صنعت و دانشگاه باید ارتباط پیدا کنند؛ هم برای صنعت خوب است، هم برای دانشگاه».

20102

کد خبر: 569664

وب گردی

وب گردی