آثار عکاسی یک زن از جنگ برای نخستین‌باربه نمایش در می آید

سیدعباس میرهاشمی درباره برنامه‌های انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در چهارمین دوره «10 روز با عکاسان» اظهار کرد: در این دوره نیز انجمن با در اختیار داشتن گالری «ممیز» در خانه هنرمندان ایران، آثاری از دوران دفاع مقدس را در سه بخش برای علاقه‌مندان به‌نمایش می‌گذارد. بخشی از این عکس‌ها به آثار مریم کاظم‌زاده، عکاس و خبرنگار دوران جنگ اختصاص دارد. این بانوی عکاس فعالیت خود را قبلا در کردستان و سرپل ذهاب دنبال می‌کرد و 14 اثر از او برای اولین‌بار در ابعاد مختلف در چهارمین دوره «10 روز با عکاسان» به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز او ادامه داد: بخش دوم به عکس‌هایی اختصاص دارد که براثر گذر زمان دچار فرسایش شده‌اند، اما همین فرسایش معنای جدیدی به آن‌ها داده است و به‌صورت مستقیم تولیدشده توسط عکاس نیستند و فرسایش، تغییراتی در آن‌ها ایجاد کرده است.

میرهاشمی همچنین بیان کرد: بخش دیگر نمایش آثار انجمن در چهارمین دوره «10 روز با عکاسان» به نمایش عکس‌های شهید مهدی چوبدار (محسن) اختصاص دارد. شهید چوبدار همزمان با جنگ، عکاسی را آموزش دید و تا سال 62 که به شهادت رسید، آثار خوب و متنوعی در حوزه جنگ تولید کرد. 25 اثر از این عکاس در «10 روز با عکاسان» به‌نمایش گذاشته می‌شود. آثاری که از چوبدار روی دیوار خواهد رفت نیز برای اولین‌بار است که به‌نمایش گذاشته می‌شوند.

او درباره دیگر برنامه‌های انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس،گفت:‌ در کنار این سه نمایشگاه، نشست‌هایی نیز برگزار خواهد شد که در یکی از آن‌ها بهروز مرادی با حضور قاسمعلی فراست و جاسم غضبان‌پور معرفی می‌شود و نشست دیگری با موضوع «جامعه‌شناسی عکاسی» توسط سیامک حاج محمد برگزار می‌شود.

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره اهداف این انجمن برای حضور در چهارمین دوره «10 روز با عکاسان» گفت: در سال‌های گذشته انجمن سعی کرد آثاری که براثر نگهداری نامناسب در معرض خطر بودند، جمع‌آوری کند و اطلاعاتی از آن‌ها در کنارشان ارائه دهد و نیمه پنهان آثار و مسائل ناگفته را به مخاطبان عرضه کند.

چهارمین دوره «10 روز با عکاسان» از 18 تا 27 دی‌ماه با حضور هفت انجمن تخصصی عکاسی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

504502

کد خبر: 569729

وب گردی

وب گردی