رییس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و با توجه به شرایط استان، افزایش نرخ شهریه سال بعد کمتر از نرخ کشوری خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا؛ رحمان پرچگانی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد در تامین هزینه‌های تحصیل دانشجویان به صورت خودگردان و بدون استفاده از هزینه‌های دولتی و بودجه نفتی اداره می‌شود، بر همین اساس هر ساله افزایش شهریه متناسب با نرخ تورم و بر اساس بخشنامه‌های سازمان مرکزی مصوب می‌شود.

وی درمورد شهریه دانشجویان پرستاری و پزشکی نیز توضیح داد: با تصمیم اتخاذ شده در هیئت امنای دانشگاه، ترم تحصیلی بعد در حوزه پزشکی برای دانشجویان پرستاری و پزشکی افزایش شهریه بسیار محدود اعمال می‌شود. بر اساس تقاضای جامعه هدف امسال نزدیک به 80 رشته ارشد و دکترا در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تصویب و دانشجویان با مراجعه به دفترچه‌های انتخاب رشته می‌توانند در زمینه مورد علاقه خود در شهرهای خود تحصیل کنند.

رییس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان از سال گذشته بحث کیفی‌سازی در حوزه پژوهش و آموزش را سرلوحه کارهای خود قرار داده است،افزود: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که یکی از دغدغه‌های مهم این قشر است، دانشگاه آزاد به تنهایی نمی‌تواند اقدام موثری در این زمینه انجام دهد، هر چند دانشگاه آزاد اسلامی به نوبه خود با اهتمام به ایجاد و راه‌اندازی مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد، سعی کرده به‌عنوان یک پل ارتباطی قدم‌های خوبی در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت بر‌‎دارد.

۲۰۲۰

کد خبر: 569736

وب گردی

وب گردی